lnjk Startet 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 17.Mars.2009 Har kjøpt blandeventil til varmtvannsberederen fra Clas Ohlsson og der står det at det må monteres tilbakeslagsventil på kaldtvannet. Var ikke klar over dette og C Ohlsson har det ikke i sortementet. Dere som har montert blandeventil har dere brukt tilbakeslagsventil? Link til type? Sitér dette innlegget Link to post
Camor Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Jeg kan ikke se noen grunn til å bruke tlbakeslagsventil. Denne blandeventilen er beregnet brukt i hus og det er ingen tilbakeslagsventil på uni-mix'en som står på toppen av vv-tanken. Kan heller ikke se at Isotemp bruker det. De har derimot en sikkerhetsventil som tilleggsutstyr. Morten Sitér dette innlegget Link to post
Jerre Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Aldri montert vvb i båt men som rörlegger har det blivit en og annan i hus og kan ikke se att det ska vara noen skillnad. En blandeventil trenger en tilbakeslagsventil så ikke varmtvannet går tillbake i inkommande kallvann. Med alle Espeventiler jeg har montert, dock aldrig köpta på CO, har det alltid följt med en tilbakeslagsventil i pakken og den ser ut som på bilden nede. Den sitter ini röret og viser ikke når den er montert. ESBE installationsguide /Jerker Sitér dette innlegget Summer Dream renovering Link to post
Tom Rør Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Hvis du går til en rørlegger, kan du si at du skal ha en Cim 1/2" forkrommet tilbakeslagsventil, med NRF nr:5546206. den er 1/2" innvendig gjenge i begge ender, så du må ha noe som kan settes i endene for å passe på de rør som du har i båten.Lykke til med monteringen. Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 17.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Takker så mye alle sammen for svarene. Det er en Esbe VTA313 og med bildet ditt Jerre så var det en slik ventil i posen. (Det første man blir blind på er øynene ) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 (redigert) jeg har montert en sådan ESBE(innkjöpt på CO) på min VV-tank....men fikk ikke med noen tilbakeslagsventil.... har heller ikke savnet den.....det har fungerat helt OK uten denne ! https://baatplassen.no/i/index.php?s=&s...st&p=343117 Redigert 18.Mars.2009 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.