JonasE Startet 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 17.Mars.2009 Hei! Jeg har en Pioner junior, og skal bytte motor. Jeg har tenkt til å sette på en 9.9/15, den har lang stamme. Har en 8 hester på den nå som måler ca.17 tommer fra festebraketten til kavitasjonsplaten, den nye motoren måler 20.5 tommer. Jeg lurer på om noen har erfaring med denne type båten med motorer som har lang stamme, eller noen som veit om det går..? Her er et bilde av båten: http://i265.photobucket.com/albums/ii211/s...as/btenmin2.jpg På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 17.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 Jeg hadde en slik for mange år siden, jeg hadde stort sett en 6hk på den, men lånte en 9,9hk en sommer. Mener å huske at disse motorene var kortstammet. Men lurer på om vi sagde ned litt på akterspeilet for å få rett høyde. Burde jo i tilfelle gå bra å skur/lime på ei lekt for å få rett høyde om du skal bruke langstammet motor. Husker den akkurat gikk i plan med meg og bikkja da jeg var 13 Var en gøy båt, men ikke så veldig praktisk, jeg laget ei kasse med lås rundt bensintanken bak for å slippe å ha tanken på sykkelen hjem. Sitér dette innlegget Link to post
JonasE Svart 27.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 (redigert) Hehe, pioner junior er ikke spesielt praktisk nei...Men husker du om du kan ha lang stamme på den ? :P:D Redigert 27.Mars.2009 av JonasE (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Mine erindinger er at det må være langstammet, mener at vi har en på seilforeningen og den visper og suger luft når noen sitter foran med kort motorstamme Sitér dette innlegget Link to post
JonasE Svart 27.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Okei..Takk :D Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Hadde en sånn med 30 hk Der bøye akterspeilet seg så mye at det blei hull inne i gropa uder vann. den blei selv lensende når vi kjørte og selv fyllende når vi stoppa. Ha ha det var tider det når hurdalsjøen var utrygg. Måtte lage oss brygge som vi kjørte hele båten opp på Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Valianto Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Hørte med folka på west systems de sa at vis akterspeilet var mer enn 43cm skulle det være lang og under kort. Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
JonasE Svart 29.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Takker :D:D Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.