Jump to content

Lang stamme på Pioner junior 9 fot

JonasE

Recommended Posts

Hei!

Jeg har en Pioner junior, og skal bytte motor. Jeg har tenkt til å sette på en 9.9/15, den har lang stamme.

Har en 8 hester på den nå som måler ca.17 tommer fra festebraketten til kavitasjonsplaten, den nye motoren måler 20.5 tommer.

Jeg lurer på om noen har erfaring med denne type båten med motorer som har lang stamme, eller noen som veit om det går..?

Her er et bilde av båten: http://i265.photobucket.com/albums/ii211/s...as/btenmin2.jpg

På forhånd takk! :smiley:

Jeg hadde en slik for mange år siden, jeg hadde stort sett en 6hk på den, men lånte en 9,9hk en sommer. Mener å huske at disse motorene var kortstammet. Men lurer på om vi sagde ned litt på akterspeilet for å få rett høyde. Burde jo i tilfelle gå bra å skur/lime på ei lekt for å få rett høyde om du skal bruke langstammet motor.

Husker den akkurat gikk i plan med meg og bikkja da jeg var 13 :smiley:

Var en gøy båt, men ikke så veldig praktisk, jeg laget ei kasse med lås rundt bensintanken bak for å slippe å ha tanken på sykkelen hjem.

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...