oslofjord Startet 17.Mars.2009 Del på Facebook Startet 17.Mars.2009 (redigert) (Illustrasjonsbilde) Redigert 17.Mars.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 17.Mars.2009 Del på Facebook Svart 17.Mars.2009 Kan ikke avgi stemme. Mangler alternativ for "Trenger hjullaster". Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 17.Mars.2009 Del på Facebook Svart 17.Mars.2009 Båten står på hengern rett uttafor huset, all snøen er tint og vårfølelsen er i anmarsj. Skulle nøden melde seg er det bare å dra av presenningen, sette inn bunnpluggen og slepe seg ned i elva.. Desverre blir det nok ei stund til alikevel, har litt jeg vil gjøre/montere før jeg setter ut og med en 8mnd krabat i huset er det begrenset hvor mye tid jeg får til båt fremover... Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Hansi Svart 17.Mars.2009 Del på Facebook Svart 17.Mars.2009 Båtene står inne og kan i utgangspunktet sjøsettes når som helst bare jeg får gjort det jeg skal. Og det får jeg forhåpentligvis i neste måned etter påske en eller annen gang. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.Mars.2009 Del på Facebook Svart 17.Mars.2009 (redigert) Hos oss sier vi fra om høsten hvilken uke vi vil ha båten sjøsatt. Står det da båter til hinder som ikke er klar, kan de forlanges flyttet for eiers regning. Har bestilt utsetting uken før påske, men er redd det ikke går da havnen fremdeles er islagt med solid is og utliggerne ligger på land. Det var da en pen båt med smart feste av presenningen som var brukt til illustrasjonsbilde. Men bildet er ikke fra denne våren, nå ser det slik ut: Lars H. Redigert 17.Mars.2009 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sistestyrmann Svart 17.Mars.2009 Del på Facebook Svart 17.Mars.2009 Kan ikke stemme , båten ligger på sjøen , men godt innefrosset av is . Forhåpentlig isfritt neste fri periode . Sitér dette innlegget Link to post
La Digue Svart 17.Mars.2009 Del på Facebook Svart 17.Mars.2009 Min båt står aller ytterst på opplagsplassen. Sist opp - først ut. En vinn-vinn-situasjon, altså. Men båtplassen min er innefrosset, så det blir nok ikke noe før etter påske. Sitér dette innlegget Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den! Link to post
oslofjord Svart 17.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2009 Rakk ikke den fine pinsen 2008 med "fin-båten"...men heldigvis fikk jeg slengt hyttejolla på sjøen før pinsen ifjor som vel var ekstra tidlig. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 17.Mars.2009 Del på Facebook Svart 17.Mars.2009 Heldigvis står jeg på vannet i år, men hadde jeg stått på land hadde det vært noe annet. Båtene står i rekke på en slags skinnegang. Det er kun en slipp, så man må vente med tålmodighet. Selvfølgelig har bryggesjefen et alkoholproblem "periodedranker" og de oppstår gjerne når folk kommer ned for båtpuss med pils i handa. En vår var vi ikke ute før i juni. Da hadde alle båtene blitt satt på vannet over natta. Men hva ska`n gjørra når det er han som eier hele slippen??? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Ribtjenester Svart 18.Mars.2009 Del på Facebook Svart 18.Mars.2009 Ikke veldig sperret inne hos meg da Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
oslofjord Svart 10.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2009 (redigert) I dag var jeg misunnelig på på en tilfeldig fyr jeg observerte som satte ut båten fra henger til sesongstart på en nydelig fjord..... ...prøver å unngå båtklaustrofobi ved å ikke tenke for mye på min båtopplagsbåt...sperret inne av båter uten tegn til båtpuss....sukk.....og tenke at det er nå kaldt på fjorden med åpen båt april... Redigert 10.April.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.April.2009 Del på Facebook Svart 10.April.2009 Hei. For en drøy uke siden var Trudelutt innestengt av den gule "skjønnheten" og den "døde" gummibåten, pluss den digre seilbåten til venstre på bildet. Men nå er det godt over tiden da jeg hadde tid for utsetting (uke 14) og Trudelutt er klar for det våte element. Snøen er borte, og de to småbåtene er fjernet. Men seilbåten står der like fullt, uten at det har vært et menneske der. Så, imorgen blir seilbåten flyttet (for eiers regning), og Trudelutt skal få vann under kjølen kl. 1300. Idag var det vel 5 båter av ca. 600 som var kommet seg på vannet, så Trudelutt blir nok blant de 10 første (i år også!). Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
olpi Svart 10.April.2009 Del på Facebook Svart 10.April.2009 (redigert) Litt av noen "naboer" du har. Står nøklene i også på gummibåten med motor? Det finnes faktisk båter som står på ulåst henger med nøklene i hele vinteren gjennom. Har sett en som bare er å koble på å dra i vei Redigert 10.April.2009 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.April.2009 Del på Facebook Svart 10.April.2009 (redigert) Så ikke til noen nøkler i noen av båtene. Hengerne var bare til å hekte på bil og dra vekk, noe som ansvarlige i havnen nå har gjort. Nå står begge båtene 100m unna, mer utav veien for båter som skal ut. I den gule lå det diverse rustent verktøy pluss en colaboks og fiskestang. (legg merke til snøen til høyre i bildet) For to år siden hadde vedkommende litt av en "galionsfigur" på båten! Lars H. (natti natti, skal tidlig opp imorgen) Redigert 10.April.2009 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Seilersnobben Svart 11.April.2009 Del på Facebook Svart 11.April.2009 Kan ikke stemme, for alternativ mangler: "Trenger fjellklatringsutstyr, ispigger, pulk og nødpeilesender for å ta meg fram til båten" Det er bortimot utrolig at snø og is kan tine så langsomt på det som vanligvis regnes som beste vestkant. :headbang: Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.April.2009 Del på Facebook Svart 11.April.2009 Hei, og hurra! Klokken 1250 idag fikk endelig Trudelutt vann under kjølen. Og jeg tror vi ble blant de 10 første med sjøsetting i år (igjen). Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Capt'n Svart 11.April.2009 Del på Facebook Svart 11.April.2009 Jammen bra at de som styrer med havna di tar affære og fjerner de båtene som sperret deg inne. Litt dumt når en dato er avtalt og de ikke er klar. Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
oslofjord Svart 13.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2009 Klokken 1250 idag fikk endelig Trudelutt vann under kjølen. Liten digresjon: Ser heller ut til å være grums under kjølen....den brune suppa fra Sonseleven har jeg observert laaaangt utover fjorden og det tror jeg ikke er noe pluss for filtrene i kjølevanssytemet. Sitér dette innlegget Link to post
woodss Svart 13.April.2009 Del på Facebook Svart 13.April.2009 til "Lars H": Er dette i son ? Mathias Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.April.2009 Del på Facebook Svart 13.April.2009 (redigert) Yepp, fra Sonskilen båthavn i Son. Og den elven du kaller "Sonselven" Salt, heter egentlig Såna og kommer fra Hølen. Og vannet er meeeget brunt, pluss at det har vært svært mye rusk og rask som har kommet fra elven også. Dessverre, men bra for beskyttelsen av havnen ligger havnen bak en molo med liten åpning slik at dritten blir liggende inne i bakevjen i havnen. Men noe bedre blir det når vårløsningen er over. Men "suppa" er ikke noe problem for noe filter hos meg. Har aldri hatt sjøvannsfilter på kjølingen. Lars H. Redigert 13.April.2009 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.