Jump to content

Er båten din sperret inne på opplagsplassen ? (båtklaustrofobi)

oslofjord

Har båten klaustrofobi fordi den er våryr, men innesperret ?  

204 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Båten står på hengern rett uttafor huset, all snøen er tint og vårfølelsen er i anmarsj. Skulle nøden melde seg er det bare å dra av presenningen, sette inn bunnpluggen og slepe seg ned i elva..

Desverre blir det nok ei stund til alikevel, har litt jeg vil gjøre/montere før jeg setter ut og med en 8mnd krabat i huset er det begrenset hvor mye tid jeg får til båt fremover...

.

.

bmhe

Hos oss sier vi fra om høsten hvilken uke vi vil ha båten sjøsatt. Står det da båter til hinder som ikke er klar, kan de forlanges flyttet for eiers regning. Har bestilt utsetting uken før påske, men er redd det ikke går da havnen fremdeles er islagt med solid is og utliggerne ligger på land.

Det var da en pen båt med smart feste av presenningen som var brukt til illustrasjonsbilde. Men bildet er ikke fra denne våren, nå ser det slik ut:

son_11mars_09b.jpg

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Heldigvis står jeg på vannet i år, men hadde jeg stått på land hadde det vært noe annet. Båtene står i rekke på en slags skinnegang. Det er kun en slipp, så man må vente med tålmodighet. Selvfølgelig har bryggesjefen et alkoholproblem "periodedranker" og de oppstår gjerne når folk kommer ned for båtpuss med pils i handa. En vår var vi ikke ute før i juni. Da hadde alle båtene blitt satt på vannet over natta. Men hva ska`n gjørra når det er han som eier hele slippen???

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

• 4 uker senere...

I dag var jeg misunnelig på på en tilfeldig fyr jeg observerte som satte ut båten fra henger til sesongstart på en nydelig fjord.....

...prøver å unngå båtklaustrofobi ved å ikke tenke for mye på min båtopplagsbåt...sperret inne av båter uten tegn til båtpuss....sukk.....og tenke at det er nå kaldt på fjorden med åpen båt april...

Redigert av salt (see edit history)

Hei.

For en drøy uke siden var Trudelutt innestengt av den gule "skjønnheten" og den "døde" gummibåten,

pluss den digre seilbåten til venstre på bildet.

innestengt.jpg

Men nå er det godt over tiden da jeg hadde tid for utsetting (uke 14) og Trudelutt er klar for det våte

element. Snøen er borte, og de to småbåtene er fjernet. Men seilbåten står der like fullt, uten at det

har vært et menneske der. Så, imorgen blir seilbåten flyttet (for eiers regning), og Trudelutt skal få

vann under kjølen kl. 1300. Idag var det vel 5 båter av ca. 600 som var kommet seg på vannet, så

Trudelutt blir nok blant de 10 første (i år også!).

Lars H. :flag:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Så ikke til noen nøkler i noen av båtene. Hengerne var bare til å hekte på bil og dra vekk, noe som ansvarlige i havnen nå har gjort. Nå står begge båtene 100m unna, mer utav veien for båter som skal ut. I den gule lå det diverse rustent verktøy pluss en colaboks og fiskestang. (legg merke til snøen til høyre i bildet)

gul1.jpg

For to år siden hadde vedkommende litt av en "galionsfigur" på båten!

gul2.jpg

Lars H.

(natti natti, skal tidlig opp imorgen)

Hei, og hurra!

Klokken 1250 idag fikk endelig Trudelutt vann under kjølen. Og jeg tror vi ble blant de 10 første med sjøsetting i år (igjen).

sjosatt_2009a.jpg

sjosatt_2009b.jpg

Lars H. :flag:

Yepp, fra Sonskilen båthavn i Son. Og den elven du kaller "Sonselven" Salt, heter egentlig Såna og kommer fra Hølen. Og vannet er meeeget brunt, pluss at det har vært svært mye rusk og rask som har kommet fra elven også. Dessverre, men bra for beskyttelsen av havnen ligger havnen bak en molo med liten åpning slik at dritten blir liggende inne i bakevjen i havnen. Men noe bedre blir det når vårløsningen er over. Men "suppa" er ikke noe problem for noe filter hos meg. Har aldri hatt sjøvannsfilter på kjølingen.

Lars H.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...