stianbrun Startet 17.Mars.2009 Del på Facebook Startet 17.Mars.2009 Hei Jeg har en gammel Sabb stående, hadde den i en tresnekke fra 1936 råtnet bort :P Har fyrt opp snekka nå. Men holder på å fikse opp sabben, skal ha den i en ny snekke, der det passer utrolig dårlig med å sveive den i gang. Har ikke hatt noe behov for dynamo eller starter før, men nå bør jeg ha dette. Starteren som står på er rusta helt fast og er ganske kaputt, og dynamoen likeså, så skulle hatt nytt. Er den noen bilmodeler som har "lik" starter som på sabben? eller som er enkelt å få til med litt modifikasjoner? :P Og dynamo, er det bilmodeler som her som passer? Dette er vell litt enklere å modifisere til å passe, men noen bilmodeler som passer bedre en andre? Skulle foresten hatt lakk, er det noen som vet hvor man for samme fargen motorlakk som sabb blå? uten å betale 390 kr for 1/2 liter :P Setter pris på svar og tips, på forhånd takk! :D Sitér dette innlegget Link to post
tromøy 22 Svart 17.Mars.2009 Del på Facebook Svart 17.Mars.2009 hei der. Jeg byttet starter og dynamo på min 75 mod sabb her for noen år siden... synes allt var svinedyrt men så fant jeg et firma på lillestrøm som kopierer orginal deler til blandt annet sabb. tror jeg sparte rundt en 1000kr ca. www.maskin-marine.no eller importex.no tror det er de samme Sitér dette innlegget Link to post
fredivar Svart 18.Mars.2009 Del på Facebook Svart 18.Mars.2009 Tror en SABB starter går motsatt vei av de fleste bilstartere. Dynamo spiller ikke noen rolle, her kan du nesten bruke hva som helst.Maritim har også starter til Sabb: SABB starter Maling: Gå til en farvehandler som kan blande den fargen du vil ha i Bengalakk, f.eks Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.