Jump to content

Ny dynamo og starter til Sabb 10hk Type G

stianbrun

Recommended Posts

Hei

Jeg har en gammel Sabb stående, hadde den i en tresnekke fra 1936 råtnet bort :P Har fyrt opp snekka nå.

Men holder på å fikse opp sabben, skal ha den i en ny snekke, der det passer utrolig dårlig med å sveive den i gang.

Har ikke hatt noe behov for dynamo eller starter før, men nå bør jeg ha dette. Starteren som står på er rusta helt fast og er ganske kaputt, og dynamoen likeså, så skulle hatt nytt.

Er den noen bilmodeler som har "lik" starter som på sabben? eller som er enkelt å få til med litt modifikasjoner? :P

Og dynamo, er det bilmodeler som her som passer? Dette er vell litt enklere å modifisere til å passe, men noen bilmodeler som passer bedre en andre?

Skulle foresten hatt lakk, er det noen som vet hvor man for samme fargen motorlakk som sabb blå? uten å betale 390 kr for 1/2 liter :P

Setter pris på svar og tips, på forhånd takk! :D

hei der. Jeg byttet starter og dynamo på min 75 mod sabb her for noen år siden... synes allt var svinedyrt men så fant jeg et firma på lillestrøm som kopierer orginal deler til blandt annet sabb. tror jeg sparte rundt en 1000kr ca.

www.maskin-marine.no eller importex.no tror det er de samme

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...