Jump to content

Alpha One drev, anode-skifte, - hvor er denne anoden?

Skvulpen

Recommended Posts

Skal nå skifte anoder på mitt Alpha One gen 2 drev for første gang, og vil klargjøre både delene og hodet (!) før jobben starter. Blir litt stuss når det gjelder anodene, for en av anodene vet jeg ikke hvor skal være.

I manualen til drevet står beskrevet skifting av anoder greit, og på nettet finner jeg følgende bilde av plassering:

mercruiserbravoidiagram.jpg

Så langt alt greit nok, og finner et slikt kit med disse anodene både hos lokal båtforhandler og på nettet:

bravo1kit.jpg

MEN! Fra tidligere eier av båten fulgte en tidligere skiftet anode, som jeg også finner igjen på nettbutikker kalt Alpha One gen 2 Gimbal Housing Anode, men som ikke følger med i det komplette settet, nemlig denne, en diger klump på et halvt kilo:

anode_alpha_one_gen_2.jpg

Det store spørsmålet er da, hvor på drevet befinner denne anoden seg? Og hvorfor følger den ikke med i det komplette anode-settet, og står heller ikke beskrevet i manualen (så vidt jeg kan se)? :confused: :confused: Jeg vet at her er mange med dette drevet på Båtplassen så jeg håper noen kan forklare en nybegynner litt om dette!

Ja, akkurat! Der ser man, typisk nybegynner-feil! Har gått vill i de ulike betegnelsene, - Bravo er altså ikke det samme som Alpha, men på noen nettsider brukes betegnelsen Bravo Alpha One :confused: , ikke rart det går i surr. Jeg har i alle fall feil manual og må finne en ny for nedlasting!

Fant rett tegning, nå ser jeg den anoden jeg lurte på plasseringen for, nærmest hekken. Men da ble dette oppklart, tusen takk til dere som svarte! :flag:

alphaonegen2sd.jpg

Fant installasjonsbeskrivelse også nå, her er den, kanskje andre også vil ha nytte av den.

alpha1geniianodeinstallation.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...