Jump to content

Ny Medlem

PiperBill

Recommended Posts

Wow!!! Som ny båteier (det er jeg som er ny) var jeg glad da jeg snublet over dette forum. Som du forstår så er ikke det norske språket mitt sterkeste side. Er fra Australia, bosatte i Norge. Jeg har alltid hatt båt ”down under” og drev som rekefisker i en del år på 80 tallet. Jeg har nylig overtatt båten til svigerfar. En Risør 23ft plastsnekker.. ligge på marina ved Skjeberg. Båten er ok men begynne å bli litt slitt i motoren som er en Penta MD17C, med saltvannskjøling.

Ja… ville bare presentere meg. Håper å kunne få stor nytte av baatplasen forum og, hvem vet, kanskje bidra også.

Cheers   :smiley:

PiperBill

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Wow!!! Som ny båteier (det er jeg som er ny) var jeg glad da jeg snublet over dette forum. Som du forstår så er ikke det norske språket mitt sterkeste side. Er fra Australia, bosatte i Norge. Jeg har alltid hatt båt ”down under” og drev som rekefisker i en del år på 80 tallet. Jeg har nylig overtatt båten til svigerfar. En Risør 23ft plastsnekker.. ligge på marina ved Skjeberg. Båten er ok men begynne å bli litt slitt i motoren som er en Penta MD17C, med saltvannskjøling.

Ja… ville bare presentere meg. Håper å kunne få stor nytte av baatplasen forum og, hvem vet, kanskje bidra også.

Cheers   :smiley:

PiperBill

Velkommen til et meget bra og seriøst Båt Forum.

Du skal ikke klage overt dine språkkunnskaper og skriveferdigheter, vi som er oppvokst med morsmålet er ikke et hakk bedre.

Uansett skriveferdigheter så er alle velkommen til dette Forum for å utveksle felles interesser.

Velkommen.....  :wink:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

....... Jeg har alltid hatt båt ”down under” og drev som rekefisker i en del år på 80 tallet. Jeg har nylig overtatt båten til svigerfar. En Risør 23ft plastsnekker.. ligge på marina ved Skjeberg.....

Velkommen skal du være, PiperBill! Bra at du like godt fant frem til "det beste båtforumet" med en gang!  :wink: Er selv fra Fredrikstad, så vi ses kanskje på sjøen en gang. Fisket på "vestsiden" er meget bra for tiden!

:smiley:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Med et navn som PiperBill skulle man nesten tro at du spilte sekkepiper, men siden du er fra Australia har kanskje det et annet betydning?

Du er uansett velkommen, regner også med at de fleste her kan noe engelsk, så jeg tror ikke at det vil være et stort problem dersom det dykker opp et engelsk ord fra tid til annen!

Cheers!

Jibb

Er heller ikke norsk, men kommer opprinnelig fra landet der sekkepiper er fra!

Med et navn som PiperBill skulle man nesten tro at du spilte sekkepiper, Cheers!

Jibb  

...og det gjør jeg faktisk! Spiller Great Highland Bagpipes, Scottish Smallpipes og Northumbian Smallpipes.

Er en av de få i norge som er på et bra nivå på Highland Pipes. Se websiden min (veldig enkel)

http://home.tiscali.no/billcarr/Sekkepipe_i_Norge.html

PiperBill

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Guest Sparky

:lol:

Velkommen.

Kanskje ikke nødvendig med tåkelur med et slikt instrument ombord  :flag:

Blir vel nye toner utover den ganske skjærgård  :flag:

mvh jan

...og det gjør jeg faktisk! Spiller Great Highland Bagpipes, Scottish Smallpipes og Northumbian Smallpipes.

Er en av de få i norge som er på et bra nivå på Highland Pipes. Se websiden min (veldig enkel)

http://home.tiscali.no/billcarr/Sekkepipe_i_Norge.html

PiperBill

Vil bare henge meg på og ønske velkommen,- jeg òg!

Du er jo fantastisk flink i norsk til å være "utlending". Jeg er langt fra så flink i ditt morsmål (engelsk) så det skal bare mangle at vi ikke skal være romslige i så måte!

Hyggelig at du ville presentere deg, så vær velkommen!     :lol:

Hei PiperBill! Jeg har vært i nordøst og sørvest der du kommer fra, og synes temperaturene der er noe høyere enn her, så jeg må si du har forflyttet deg til kaldere kyster. Men "svigerfar" involverer vel "noe", og da flytter man jo hvor som helst.

Hyggelig å se at du skriver så godt norsk!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...