Cerveza Startet 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 18.Mars.2009 Jeg tegnet meg et nytt instrument/bryterpanel i vinter og har så smått begynt å montere det hele sammen. Prøvemontering.. Ble ille skuffa når jeg pakka opp instrumentene jeg hadde bestillt, bare for å finne ut av turtelleren var av et eldre design... Er det noen som har gode forslag til behandling av selve platen (aluminium)? Den skal stå inne i kabinen, og jeg hadde i utgangspunktet bare tenkt å prime og lakke den matt hvit, men andre forslag mottas med takk.. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 Trekke den med hvit skai? Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 Jag har använt pulverlackering på övre däck. Det ger snyggt och hållbart resultat. Tycker f ö att varvräknaren var snygg/ast/ och att den inte avviker störande mycket från övriga instrument. Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 Hvor fikk du kjøpt hvite Wema instrumenter? (De var pene...!) Sitér dette innlegget Link to post
Woody Svart 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 Heisann, driver med det samme selv.Har kommet litt lenger enn dette bildet, men vil bare vise at tre kanskje er enklere å jobbe med. Pulverlakkering er nok tingen på aluminium. Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
Cerveza Svart 18.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 (redigert) Jeg bestilte de via Wærner's Båtbu i Sandefjord. Wema har en gangske kurant nettside, jeg fant artikkelnummerne der. Jeg har vurdert både pulverlakkering og hvit skai, men jeg må vel til med noen klistrelapper ved bryterne, og var skeptisk til om det kommer til å hefte da.. ? Jeg ser du gikk for den stoore turtelleren Woody, hadde jeg også vært så freidig så hadde de matchet gitt.. Men jeg venner meg nok til det, ble bare så skuffa når jeg så det.. Redigert 18.Mars.2009 av Cerveza (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 Merking på pulverlakkert overflate er vel ikke noe problem. På hvit skai kan du jo bare rable med sort tusj Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Hvis man kan lide overfladen, så kan Natriumhydroxyd, kaustisk soda, ætsnatron, kaldes også fejlagtigt for sæbesten. (Eng.: Sodium hydroxide, caustic soda) ætse så tilpas meget i overfladen, at en almindelig neglebørste kan behandle overfladen. Hvis man trækker børsten i den samme retning over hele fladen, f.eks. på tværs, så kan man få et "børstet alu-look" ud af det. Overfladen skal lakeres efterfølgende - og det er yderst vigtigt at den ætsede overflade ikke berøres med fingrene inden afskylning og inden lakering, for fingeraftrykkene bliver tilbage. Et forsøgsstykke af alu anbefales. Resultatet ligner meget fronten på f.eks Luxman forstærerne fra midt i 1970erne. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.