Jump to content

Konstruere nytt instrumentpanel

Cerveza

Recommended Posts

Jeg tegnet meg et nytt instrument/bryterpanel i vinter og har så smått begynt å montere det hele sammen.

Bilde204.jpg

Prøvemontering..

Bilde206.jpg

Ble ille skuffa når jeg pakka opp instrumentene jeg hadde bestillt, bare for å finne ut av turtelleren var av et eldre design...

Bilde208.jpg

Er det noen som har gode forslag til behandling av selve platen (aluminium)? Den skal stå inne i kabinen, og jeg hadde i utgangspunktet bare tenkt å prime og lakke den matt hvit, men andre forslag mottas med takk..

Jeg bestilte de via Wærner's Båtbu i Sandefjord. Wema har en gangske kurant nettside, jeg fant artikkelnummerne der.

Jeg har vurdert både pulverlakkering og hvit skai, men jeg må vel til med noen klistrelapper ved bryterne, og var skeptisk til om det kommer til å hefte da.. ?

Jeg ser du gikk for den stoore turtelleren Woody, hadde jeg også vært så freidig så hadde de matchet gitt.. Men jeg venner meg nok til det, ble bare så skuffa når jeg så det..

Redigert av Cerveza (see edit history)

Hvis man kan lide overfladen, så kan Natriumhydroxyd, kaustisk soda, ætsnatron, kaldes også fejlagtigt for sæbesten. (Eng.: Sodium hydroxide, caustic soda) ætse så tilpas meget i overfladen, at en almindelig neglebørste kan behandle overfladen. Hvis man trækker børsten i den samme retning over hele fladen, f.eks. på tværs, så kan man få et "børstet alu-look" ud af det. Overfladen skal lakeres efterfølgende - og det er yderst vigtigt at den ætsede overflade ikke berøres med fingrene inden afskylning og inden lakering, for fingeraftrykkene bliver tilbage. Et forsøgsstykke af alu anbefales.

Resultatet ligner meget fronten på f.eks Luxman forstærerne fra midt i 1970erne.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...