arnbr0 Startet 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 18.Mars.2009 Jeg har vært på båtmessa på Lillestrøm og kjøpt meg ny slepejolle "PASSPORT" fra Maritim. Jeg ser at den er godkjent for intill 10 hk, men etter diverse søk her på forumet ser det ut til at de fleste har bedre erfaring med mindre motor på gummibåter av noenlunde samme størrelse. Er det noen her på forumet som har erfaring med motorstørrelse på Maritms gummibåt som har lengde 277, med oppblåsbar kjøl. 16 hester`n jeg har i garasjen kan vel ikke brukes ? Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Jeg har monter 5hk på min passport, dette er mer enn nok til at båten planer med to/tre unger i båten. Hadde vært skeptisk til å sende ungene ut i denne båten med 10hk Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
Sjeldenutpå Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Hei! Hadde 4 hk på gummibåten vår, det vare for lite. Prøvde 5 hk, det var ok. Hadde på 6 hk.- det ble litt mykje, da ville båten gjærne steile rundt før den plana. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Elmer Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Vi har en så og si identisk båt fra Aquaquick. 288 cm. og godkjent for 10 hk. Jeg prøvde dette. Det virket for meg som rene galskap. Båten steilet veldig før den kom opp og var utrolig følsom å styre. Jeg solgte den og kjøpte en 6 hk mercury 4-takt. Kanonfornøyd! Rimelig i drift, en gange som er mye mer behagelig enn totaktere og passe fart. Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 (redigert) Hei! Jeg kjøpte også en Passport og har vært mildt sakt lite fornøyd med kjøpet Den første jeg kjøpte, lakk luft og den ble byttet til en ny. Den neste jeg fikk lakk på samme måte, så nå har jeg kjøpt meg opp til en Aquaquick. Heldigvis var Maritim enkle å handle med, så selve reklamasjonene gikk greit. Motor, kjøpte en Mercury 5 HK, fungerer bra til denne båten, ville ALDRI brukt en større motor... Ja, Passport er billig, men du får det du betaler for...... Redigert 19.Mars.2009 av Hansa666 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Har også en Passport.Har imidlertid ikke brukt den ennå,og står i ferd med å kjøpe motor. Hadde tenkt meg en 4-5 hk.Ser at det finnes en Mercury 3.5hk motor til en gunstig pris,men den er vel muligens for liten til å komme i plan med en person oppi. Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Jeg kjøpte en passport av Maritim i fjor vår, og satte på en 15 hk motor. Det var fullstendigt mislykket prosjekt. 6 hk er mere enn nok. Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Er 3.5 hk for lite?????? Sitér dette innlegget Link to post
SS Maule Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 3,5 hk er for lite mener jeg. Jeg har en 6 hk. Synes det er er perfekt. Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 (redigert) Hei! Jeg har en 5 hk, da planer Passport båten med 1 voksen og 1 barn. Har klart å lure den opp i plan med 2 barn og en voksen, men det skulle mye til før det skjedde. 5 til 6 HK er nok for den båten. 3,5 HK er etter min mening alt for lite. Redigert 19.Mars.2009 av Hansa666 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
arnbr0 Svart 19.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Da takker jeg for gode råd. Flere har erfaring for at 5-6 hk er passende og jeg lar 16 hester`n stå i garasjen . Hva slags merke bør en velge hvis lett start og rolig gange prioriteres? Har ikke all verden erfaring med påhengere. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Jeg hadde en Aquaquick 265 med 15 hk Tohatsu. Gikk så fint at Funner man vektballansen, så galloperer den ikke heller. 24 knop fikk jeg målt den til da Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Har selv Aquaquik 265 med 6 hk to-takt. Dette er helt passe for båten synes vi.. den planer greit med meg på 100+ og barna på 3 og 6 år. Planer tilomed med to voksne 75 kiloer.. men ikke med et anker 15 kg bruce ekstra 8 hk ville hvert perfekt for og plane to godt voksne tror jeg.. men så altfor brutalt når barna skal begynne og prøve seg en dag.. 9,9 er brutalt.. men gøy. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
sol Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Vil det være helt umulig å få den i plan med 3.5hk tro??? Sitér dette innlegget Link to post
HansT Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Hei. Ser de fleste her anbefaler en liten motor. Men hva skal den brukes til?(lek eller unger?) Har selv en 8 fots gummibåt men en 9,9\15 på dette er vel kanskje litt i største laget,men utrolig morsomt og kjøre. Trygt?hmmm...kan vel diskuteres.. Moro?JA!! MEN ikke noe jeg ville sendt små barn ut med...4-6hk er helt passe vis det skal brukes til noe annet enn bare lek for oss som ikke er barn lenger..hehe Hansi_ Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Har selv en gummibåt 290 cm med 9.8 hk. Ikke noe ungene kan kjøre med - men den plana med to voksne og tre unger i hvilke gjorde den veldig anvendelig til utflukter. Nå gror jo ungene til for hvert år som går, så jeg gjetter på at planing med 5 ikke går i år med mindre de voksne har lettet seg litt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.