BjarneBob Startet 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 18.Mars.2009 Heisann. Er det noen som har erfaringer med denne oljen på treverket ? Møtte en pensjonert skipper på slipp i fjor sommer som var lei av endringene på Gjøko sin dekksolje og gikk for gull på sjarken sin med Biltema sine oljer ( grunning + olja eller 1 og 2 om en vil). Har ikke fått snakket mere med han og er litt nysgjerrig på erfaringer som folket måtte ha.... Det er jo vår snart hehehe Kjører "gamleskolen" med Gjøko og terpentin men er åpen for nytenkning :) Lurer også på langtidserfaringer med Colean ? Var ikke så mye å finne om denne her inne egentlig..... Eller på google for den saks skyld........ ( i alle fall ikke på nordiske språk ) Veldig klar over at jeg spør om to vidt forskjelige produkter men flere fluer på en smekk er ofte en grei løsning..... Sitér dette innlegget Link to post
Timeout Skjeberg Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Hei!! Både jeg og flere i havna har hatt veldig god erfaring med COELAN. En bryggenabo lakkerte dekket sitt på nytt i fjor etter 8 år. Jeg tror grunnen til at du ikke får treff er denne lille stavefeilen, som forøvrig er et ofte benyttet navn på lakken, her i Særp heter lakken bare "COLLEAN" Vidar Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Det er et firma i Tbg.som importerer dette Prøv her: Galeas Trading Sitér dette innlegget Link to post
EiSvIn Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Hei. Har så langt god erfaring med Coelan, blank, tilnærmet vedlikeholdsfritt, og ikke minst tett. Det krever litt forarbeid for at det skal bli bra og sitte slik det skal, men når det er gjort er det gull. Sitér dette innlegget Link to post
Rune Braadland Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Brukte Biltemas olje 1 og 2 på fenderlist og en del annet treverk på seilbåten min i fjor. Ser bra ut foreløpig, men den olja du skal ha på toppen(nr 2..) er litt tykk og kan med fordel tynnes litt, synes jeg. Sitér dette innlegget Link to post
BjarneBob Svart 20.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Brukte Biltemas olje 1 og 2 på fenderlist og en del annet treverk på seilbåten min i fjor. Ser bra ut foreløpig, men den olja du skal ha på toppen(nr 2..) er litt tykk og kan med fordel tynnes litt, synes jeg. Hmmmm; ligger din båt ute om vinteren uten presenning eller denslags ? Hva fikk deg til å bruke den; og i tilfelle hva var preferansen før forsøket ?? Sitér dette innlegget Link to post
BjarneBob Svart 20.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Hei!!En bryggenabo lakkerte dekket sitt på nytt i fjor etter 8 år. Vidar Hvordan er denne båten i vinteropplag; har dekket vært ute i det fri 365 eller har den vært tildekket om vinteren ? Sitér dette innlegget Link to post
BjarneBob Svart 20.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Hei. Har så langt god erfaring med Coelan, blank, tilnærmet vedlikeholdsfritt, og ikke minst tett. Det krever litt forarbeid for at det skal bli bra og sitte slik det skal, men når det er gjort er det gull. Takk for svar; hva legger du i tilnærmet ? Er det mulig å tenke seg fin slip med typ 120 papir og vedlikeholdsstrøk 2. år ? Hva er tidsaspektet på din erfaring ?? Sitér dette innlegget Link to post
Timeout Skjeberg Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Hvordan er denne båten i vinteropplag; har dekket vært ute i det fri 365 eller har den vært tildekket om vinteren ? Hei igjen Den har vært lagret under presenning om vinteren, ligger vanligvis på vannet fra april-mai til oktober. Vidar Sitér dette innlegget Link to post
Rune Braadland Svart 26.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 Hmmmm; ligger din båt ute om vinteren uten presenning eller denslags ? Hva fikk deg til å bruke den; og i tilfelle hva var preferansen før forsøket ?? Båten ligger på land under pressenning. Jeg valgte rett og slett den olja fordi jeg skulle ha noe rimelig og greit. Jeg er ingen olje-ekspert, så jeg hadde ikke de store preferansene før jeg satte i gang. Skal se under pressenninga i påska og komme med tilbakemelding på hvordan det ser ut:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.