Ribtjenester Startet 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 19.Mars.2009 (redigert) Hei igjen. Er det noen av dere som har koblet en Smart Light lyskaster uten og bruke deg store fjern kontrollen med kabler. Hadde tenkt og koble lyskasteren med bare den tråløse fjernkontrollen. Har koblet så lyskasteren fungerer men fjernkontrollen virker ikke, og det er batteri på den. http://www.nettbaat.no/webshop/storefront.php?pid=2908 På forhånd takk. Hilsen Morten Redigert 19.Mars.2009 av Bavaria.Morten (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Ribtjenester Svart 19.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Hmm ingen som veit noe?? Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Tine IV Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Om den er som mange andre lyskastere med fjernkontroll , så må du kode fjernkontrollen .Regner med det er flere slike du kan dytte opp / ned (husker ikke hva det heter , pleier å være inni der batteriet er ) , slik at ikke alle lyskastrane i havna går på .Etter det er gjort holder du ON knappen inne på fjkont å kobbler på strømmen til lampa ,da blinker lampa å den er ferdig koda. Slik er det på flere lyskastere jeg har montert , så når du ikke har fått andre forslag her kan du jo teste dette . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
mhemil Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Gikk det greit å montere lyskasteren på targabøylen? Trakk du ny ledning eller koplet du deg på strømførende til topplanternen? Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 20.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 (redigert) Koblet med bare til topp lanternen, og den lyser som et helvete. Har du kjøpt deg sånn?. Redigert 20.Mars.2009 av Bavaria.Morten (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
mhemil Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 ....ikke enda, tenkte jeg skulle vente og høre dine erfaringer først . Lurte også litt på Zenon, men foreløpig synes jeg prisforskjellen er litt for stor...... Noen med erfaring med Zenon versus Halogen? Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 20.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 jeg skal love deg at du ikke trenger noe mer lys. Mitt på dagen lyste jeg opp i et tre tipper 25 meter og så lyset kjempe bra s det var inponerene. Bruk penga på noe annet i stedet for xenon. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
mhemil Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Bra! Gikk det greit å montere og kople seg inn på ledningene til topplanternen? Interessert i detaljer her, alt fra demontering av deksel i targabøyle, til hva slags type sukkerbit/ koplingsstykker du benyttet. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 25.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2009 je huka på med en strømtyv bare men jeg får den ikke til og funke med fjernkontrollen. Holdt på i noen timer i dag, får ikke strøm ut av den fjernkontrollen med ledning. Kobler jeg den direkte så lyser den men får ikke skrudd den av eller noen ting. Litt irriterende at aldri noe går lett Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Tine IV Svart 25.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2009 Foresten så selger dem Go ligth hos Båtbua i Fredrikstad til 1.395 - mener jeg å huske , prisen veil er vel rundt 3.300- trur jeg .Har hatt den å den er rå , med trådløs fj-kont. Idag har jeg samme lampa .,men et nr større da den sto på båten . Men tilbake til lampa di da , har du testa ut det forslaget jeg kom med ? Sånn har jeg kode dem fleste jeg har vært borti , men er vel bare å sende en mail til Nettbåt å spørre vel ? Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Ribtjenester Svart 26.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 ja har sett om det er noe programerings muligheter det var ingen. De på nettbåt veit lissom ikke så mye de er nok bare selgere tipper jeg:-) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Tine IV Svart 26.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 Fjern strømkabel til lampa og hold ON inne på fj-kont også slår du på strømmen til lyskaster igjen, blir jo samme greia det da . Da blinker den om det funker . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
mask Svart 26.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 ja har sett om det er noe programerings muligheter det var ingen.De på nettbåt veit lissom ikke så mye de er nok bare selgere tipper jeg:-) Følg instruksjonsmanualen. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 26.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 Bavaria.Morten, bortsett fra at du plundrer litt med å kode fjernkontrollen, ingen andre problemer med montering? Greit å demontere deksel i targabøylen? Festet du lyskaster med syrefaste gjennomgående eller syrefaste "treskruer". Greit å vite potensielle utfordringer før jeg går igang.... Sitér dette innlegget Link to post
ksandal Svart 26.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 ....ikke enda, tenkte jeg skulle vente og høre dine erfaringer først . Lurte også litt på Zenon, men foreløpig synes jeg prisforskjellen er litt for stor...... Noen med erfaring med Zenon versus Halogen? Jeg har hatt Xenon på de to siste båtene.. og forskjellen er enorm.. Første gang jeg prøvde Xenon satt meg og en kompis og bare måpte... Fjellveggen 800 meter unna lå i dagslys :-) på mørke kvelder hjem må jeg under Strømme bro med 9 knopp strøm og da er det kjekt med litt ekstra lys... Så nye Z7 min kommer nå en av dagene( 21 april) og den skal få Xenon lys så klart :-) har ikke bestemt meg for om jeg skal felle inn bauglys elelr ha en liten klump på dekk... En annen ting er jo at Xenon bruker 35watt mens halogen bruker 55 watt og likevel lyser xenon MYE bedre og lengre.... Dyrt ja! men verdt det om du har råd... Jeg kjøpte forøvrig en brukt Xenon her på marked av en hyggelig kar.. for 1800kr :-) billig Xenon :-) et kupp rett og slett. Den er maken til den jeg hadde på båten som sank i fjor :-) Kjøpt på netbaat.no TIPS: Om jeg ikke husker feil så er det sånn at på halogen.. om du har 10% tap i strømtilførsel, mister du 30% lyseffekt, sådu bår ha tykke nok kabler frem til lyskaster for å få max glede og effekt av den :-) Lykke til. vi går mot lysere tider :-) Sitér dette innlegget Mvh Kjetil Bavaria 270 sport :-) Link to post
Ribtjenester Svart 31.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 (redigert) Sånn nå er den koblet opp, funker som bare det men måtte ha strøm direkte fra batteri:-) Dette lyset holder i massevis, den lyser glatt over 100 meter og lenger trenger man vel ikke. Anbefales Redigert 31.Mars.2009 av Bavaria.Morten (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Aquarius Svart 31.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 Hei Bavaria.Morten, på vår ex 32S mener jeg topplanternen var koblet gjennom en diode bak lanternebryteren (for å hindre strømføring fra ankerlanterne-bryter tilbake til de øvrige lanternene). Dersom dette finnes på din båt også, kan det hende strømmen til søkelyset blir for stor for dioden, og denne svikter. Fungerer fortsatt topplanternen din sammen med de øvrige lanternene? Sitér dette innlegget Mvh Aquarius Link to post
mhemil Svart 31.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 Var det Aquarius' begrunnelse at du måtte legge opp ny strømførende direkte koplet mot batteri? Kunne du utdype dette ? Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 11.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Har ikke sjekket, jeg koblet bare direkte på batteri og lot det være med det Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.