bliss X Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 de som faktisk er reelt interessert i en slik båt gjør vel en avtale og de kjøper vel neppe båten på messa alikevel. Det må man nok regne med, ja men likevel mister man jo de potensielle kundene som gjerne vil ta en første kikk på sakene for eventuelt å avtale nærmere senere hvis de likte produktet? En gang for mange år siden var jeg 100% klar for å kjøpe meg en ny mercedes, og dro til forhandleren. Det var ingen andre kunder der, men selgerene gadd ikke å snakke med meg. Siden den gang har mercedes vært et helt uaktuelt bilmerke for meg. Hadde jeg blitt tatt imot på en skikkelig måte den gangen, kan det godt tenktes at jeg hadde blitt en trofast mercedeskunde. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 En slik almen messe bør vel være hyggelig for alle som ønsker å se. Alt anner blir å skyte seg i foten. AT man ønsker å forholde seg til spesiele grupper osv. skjønner jeg, men da har man vel ikke så mye på en slik messe å gjøre. Nå inviterer vel messearrangøren selgerne inn og selger de en stand for en pris uten å fortelle de hva de faktisk skal gjøre på messa , så om windy har sin egen filosofi for hvordan de vil presentere varen sin og ta mot kundene er det vel ikke noe i veien for de å gjøre det , om jeg går på en messe så har jeg ikke forventning om å få se absolutt alt og prøve absolutt alle duppedingser , jeg spør om jeg kan få prøve eller gå ombord og om selgeren heller ønsker å bruke spesielt lang tid på hver enkelt kunde og på den måten overgå alle andre på service til den enkelte kunde så har de en liste man kan sette seg på for å få komme ombord og få en skikkelig omvisning. Følger de dette opplegget seriøst så er det slett ikke noen dum måte å gjøre det på selv om en hel haug med nysgjerrige henger litt med leppa. Man kan jo ikke se bort fra at de har vurdert flere måter å gjøre det på og kommet fram til at den måten de gjør det på er den beste og mest salgsfremmende Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Kanskje det er så enkelt at de utstilte båtene var solgt --- og at de av hensyn til dette ikke ville ha "Gud-og enhver skuelystne" kravlende rundt i salonger og på dekk - - - Bare en tanke...... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
SandAnker Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Hadde man gått rett bort og spurt en selger om og få titte på båten, så hadde man fått lov til det. Lurer på om ikke noen har sett at selger er dresskledd her, og rett og slett har fått angst , og ikke spurt om og få komme om bord. Mens jeg sto og kikket på de som det bare var og gå ombord i, var det et par stk. som spurte, og de fikk komme ombord i hvertfall:) Sitér dette innlegget Link to post
Arimar360 Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Det er helt tåpelig selvom jeg får komme oppi windy-båtene. Det er da ikke så stort med en 44 foter å bare se på den. Selv Norsk Båtsenter tillater å gå i dems største båter som Princess V70 og V65 på Båter i Sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Var det kundebåter eller egne båter Windy hadde på messen? I tidligere tråder har det vel vært nevnt at de har hatt kundebåter på messer som f.eks Båter i Sjøen og da er det jo naturlig at de er ekstra påpasselige/restriktive, men med egne båter kan man vel være litt mere fleksible, i allefall hvis man ønsker det vil jeg tro? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
SandAnker Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Min oppfatning var at dette var egne båter, 25 og 32 fikk du komme ombord i, 44 fikk du komme ombord i hvis du spurte. Men jeg kan ta feil. men inbiller meg at hvis jeg hadde spurt, hadde jeg kommet ombord. Forøvrig var ombordstigning i Atlantis også på forespørsel Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Min oppfatning var at dette var egne båter, 25 og 32 fikk du komme ombord i, 44 fikk du komme ombord i hvis du spurte. Men jeg kan ta feil. men inbiller meg at hvis jeg hadde spurt, hadde jeg kommet ombord. Forøvrig var ombordstigning i Atlantis også på forespørsel Sitér dette innlegget Link to post
JubaTuba Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Man vet aldri hvem som kan og vil kjøpe produktene, uansett hvor eksklusive de måtte være. Slik skal en selger oppføre seg (riktignok Porsche-reklame men det illustrerer poenget) Sitér dette innlegget Seiler med langturdrømmer Link to post
roaldbj Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Jeg var innom Windy-standen på messa i dag. Desverre er jeg etter dette blant dem som mener at Windy burde bli kjent med denne tråden. Sitér dette innlegget Link to post
Svolværpostei Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Var innom messa i dag og bestemte meg for å gå en tur til Windy-platået, forsøksvis uten å være forutintatt. Inntrykket var bedre en sist, har nok noe med at junior ikke var med. Jeg så nesten et smil leke over leppene på han ene dresskledde For å være litt analytisk; Jeg tror det handler om hvordan de legger opp standen sin. Når jeg var der var det 4 dresskledde menn (i tilnærmet identiske dresser med gullknapper på mansjettene) og en pent kledd dame. Det er selvfølgelig ikke noe galt i å være pen i tøyet, men når det kombineres med det jeg oppfatter som litt stramme masker og restriktive regler på standen, føler ihvertfall ikke jeg meg så veldig velkommen. "Gut reaction", som det heter på nynorsk, blir en avstand som jeg sliter litt med å komme forbi. Slik er det bare, jeg skulle gjerne sagt det motsatte. Selv om jeg ikke går så mye i dress selv, jobber jeg daglig med dresskledde menn, vel så fjong som Windyrepresentantene, så for min del handler det ikke om avesjon mot dresser Jeg tror de må "dresse ned litt" og heller be folk ombord i båtene, istedenfor å fungere som vakter. Og hvis de er så redd for båtene sine at man ikke kan gå ombord, burde de heller ikke delta på messen. På Nord West sin stand var det nesten motsatt, der ble jeg tatt i mot av 3 smilende (skjortekledde) representanter som sto klar å åpnet baugporten for meg før jeg hadde spurt om å få gå ombord. Det ble nesten for mye. Jeg ble nesten litt forlegen. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 På Nord West sin stand var det nesten motsatt, der ble jeg tatt i mot av 3 smilende (skjortekledde) representanter som sto klar å åpnet baugporten for meg før jeg hadde spurt om å få gå ombord. Det ble nesten for mye. Jeg ble nesten litt forlegen. Ja, hvis de åpnet baugporten, skjønner jeg at det nesten ble for mye..... Sitér dette innlegget Link to post
Svolværpostei Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 (redigert) Ja, hvis de åpnet baugporten, skjønner jeg at det nesten ble for mye..... Ja baugporten er vel forresten andre enden av båten Redigert 21.Mars.2009 av duffy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VindiHaaret Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Slik skal en selger oppføre seg Det minner meg om då eg var 16 år og stakk innom ein Bentley-forhandlar i London saman med ein kar på 15 for å kike på bilane ... Ingen av oss hadde pengar, ingen var kledde i dress, men me blei møtte med respekt på ein måte som eg ikkje har gløymt sjølv no mange år seinare. Eit godt døme på god merkevarebygging synest eg. Sitér dette innlegget VindiHaaret Link to post
Frivakten Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 La nå Windy prøve seg frem. Markedsføring er noe som må læres. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
blacki Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 La nå Windy prøve seg frem. Markedsføring er noe som må læres. joda, men er vel sånt man strengt tatt går på skole for å lære... Markedsføring er vel et høyt respektert fag på linje med tømmrer, advokat. lege osv.... Sitér dette innlegget Link to post
Seiljåtten Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Det er ikke lett å være selger om dagen........vær nå litt snille med dem. Forøvrig ville jeg valgt å holde åpent for alle, ved å ha 1 time åpen båt, etterfulgt av 1 time for dem som selgeren inviterer til en mer omfattende gjennomgang. Dersom problemet er at de er bekymret for båtene sine, kan de jo begrense antall personer ombord på en gang, samt forby jakker og sko. Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Opplevde det samme jeg og . Når jeg har betalt for å gå inn på messen for å se på båter, bør jeg vel få se på de båtene som er der? Desverre så kunne jeg ikke tenkt meg å kjøpe en båt med Windy logo på, siden de behandler folk på den måten. Heldigvis er der mange andre båtmerker, med hyggelige folk Sitér dette innlegget Link to post
BjA Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Det er ikke lett å være selger om dagen........vær nå litt snille med dem. Det blir vel å snu problemstillingen på hodet vel ? Sitér dette innlegget Link to post
andlin Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Hei jeg var på messa i går lørdag, pratet da med en av de dresskledde herrer hos windy han fortalte at den største båten de hadde på messa var solgt og eieren var meget nøye med at kun 4 personer var ombord samtidig og eieren kom stadig på besøk for å se om de overholdt den avtalen. Jeg nevnte og denne tråen om windy og deres måte å være på, virket som at denne typer nettside ikke interesserte de, mulig det ikke er her kunder til store windy er? Ellers var messa helt grei, men det holder med noen år mellom hvert besøk. Av de båtene jeg besøkte var det bare viknes som slapp ombord kunder med sko på beina! det må vise at det er bruksbåt! Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Det at ikke Windy folka ikke brydde seg om slike debatter som omfatter deres dårlige rykte. Er i seg selv et tankekors, eller hur?? Det er det jeg sier, aroganse på høyt plan!! Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Dersom dere ville inn og se Windy båter, bør dere i det minste be om pengene til bake for inngangspengene til messen. Dere har tross alt betalt for å komme å se på båter. Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Sydvesten Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Jeg nevnte og denne tråen om windy og deres måte å være på, virket som at denne typer nettside ikke interesserte de, mulig det ikke er her kunder til store windy er? Det har jeg full forsåelse for... når en ser hvor manga anonyme "eksperter" som er på dette forumet og slike forumer så skjønner jeg meget godt at seriøse aktører holder seg for gode til å delta her... Tror neppe de vil synke så dypt som å debattere noe som helst på dette forumet Det at ikke Windy folka ikke brydde seg om slike debatter som omfatter deres dårlige rykte. Er i seg selv et tankekors, eller hur?? Ser ikke at dette er noe tankekors for Windy jeg da... Jeg tror ikke Windy eller andre seriøse aktører er tjent med å delta på slike debattsteder hvor en gjeng med anonyme forståsegpåere lirer av sine mangelnede kunnskaper om det de uttaler seg om... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Windy37GM Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 (redigert) Det at ikke Windy folka ikke brydde seg om slike debatter som omfatter deres dårlige rykte. Er i seg selv et tankekors, eller hur??Det er det jeg sier, aroganse på høyt plan!! Ikke nødvendigvis, men de selger til et segment som oftest ikke frekventerer websteder som dette. De bruker tiden på annet enn å surfe på webben, f.eks jobbe for å tjene penger til en Windy 52 :-) Hvis man hever f.eks 149 mill i utbytte, kjøper man ikke båt etter de samme kriteriene som f.eks meg selv. Jeg sjekker spec, tilbehør, jeg sikler i mange år osv , osv... har man nok kroner, kjøper man bare en båt. Ikke værre en det mvh Bavaria32sport Redigert 22.Mars.2009 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Brizo Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Det har jeg full forsåelse for... når en ser hvor manga anonyme "eksperter" som er på dette forumet og slike forumer så skjønner jeg meget godt at seriøse aktører holder seg for gode til å delta her... Tror neppe de vil synke så dypt som å debattere noe som helst på dette forumet Ser ikke at dette er noe tankekors for Windy jeg da... Jeg tror ikke Windy eller andre seriøse aktører er tjent med å delta på slike debattsteder hvor en gjeng med anonyme forståsegpåere lirer av sine mangelnede kunnskaper om det de uttaler seg om... Manglende kunnskaper??? Kan du utdype dette Sydvesten? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.