Jump to content

Nå må Windy slutte med å være så overlegne!

XP 800

Recommended Posts

Jeg var en tur på messa i forrige uke og jeg kjenner meg nok igjen i alle påstandene :)

Noen steder var selgerene veldig hyggelige og hjelpsomme, andre steder virket det som jeg bare var en brysom person som forstyrret dem i dems "viktige" arbeide.

Jeg kjenner et par stykker som jobbet på messa i år, bla på standen der de solgte Mercury. Jeg gikk over platået for å finne ham og samtlige selgere bare så på meg som jeg hadde gått meg bort (han jeg leita etter driver TSG på Strømmen, og vet jeg sikler på en ny Merc 100 optimax) ev en brukt 150hk. Når jeg fant ham og vi hadde pratet litt, ja da kom de som fluer på møkk!! Siden de så jeg kjente ham så virket det som jeg var god nok. Selvfølgelig enset jeg ikke fluene, men konsentrerte meg om han jeg kjente (og forøvrig kjøpte båten min av)

Litt etterpå skulle jeg på standen til Telmo (het den Telmo? ) som har bla Baystar hyd styring, skulle ha meg et nytt ratt pluss et søkelys. Etter en tid måtte jeg gå bort til en selger og "plage" ham. Duh, jobber dere her eller ?? De sto 4 stykker sammen og skravlet, men jeg som tittet på ratt var ikke kunde god nok tydeligvis. Selgeren bare så surt på meg og ba en annen selger hjelpe meg, og han var ihvertfall blid og hyggelig, etter han ble bedt om å hjelpe meg riktignok.

Etter en liten stund fant jeg ut at jeg kjente en som jobbet i samme standen (han jobber også hos TSG og er medlem her) og jeg spurte om hvor han var, spurte han sure fyren. Han sa at han jeg spurte etter var opptatt i tlf og det var jo greit nok (sa det surt) Men plutselig kom han sure fyren tilbake, myye blidere, og mye mer hjelpsom. Pekte at der var han jeg spurte etter :) Når jeg da fikk snakket med ham så ble alle mye blidere og "koseligere" og liksom trakk seg mot "møkka" som fluer ofte gjør.

Så det jeg egentlig lurer på er: Må man kjenne noen for liksom å få aksept på slike messer ? Altså, de små standene var kjempeflotte og folk veldig hjelpsomme uten tvil. Men de større sakene, der måtte man liksom være kjent ? Selv på standen til Maritim gikk jeg lenge rundt og leita etter noe, selgerene så jeg virra rundt, men hjelp fikk jeg ikke.

Jeg skjønner jo det at de ikke kan ta seg av alle, det går jo ikke. Men sure tryner og bleiemaske, det hører da ikke hjemme på en sånn messe ? Er man ikke der for flere årsaker da ? Vise frem produkter, selge produkter, hjelpe kunder med eksisterende produkter ?

Eller er det kun herren med dress og gullkort som fortjener å bli behandlet som en kunde ?

Jeg kjøpte hverken ratt eller lys på messa, det kjøper jeg av TSG til uka. Jeg satt igjen med en ekkel følelse etter å ha vært på messa, desverre.

Mye flott å se på, mye forskjellig, og litt lureri. Stangholder i rustfritt til 298.....? Samma koster 50 spenn på Maritim, morsomt :)

Damene som solgte båtmagasinet var hyggelige, de kunne jobben sin. Litt pågående som en selger skal være, men utrolig blide. Jada, jeg kjøpte årsabonnemang --:)

Det var mye blide folk der, men noen få råtne epler desverre. Og de ødelegger som kjent for veldig mye.

Rart at de mest råtne epla sto der tinga kostet mest.

Redigert av Brodern (see edit history)

Føkk deg...

Det har jeg full forsåelse for... når en ser hvor manga anonyme "eksperter" som er på dette forumet og slike forumer så skjønner jeg meget godt at seriøse aktører holder seg for gode til å delta her... Tror neppe de vil synke så dypt som å debattere noe som helst på dette forumet

Ser ikke at dette er noe tankekors for Windy jeg da...

Jeg tror ikke Windy eller andre seriøse aktører er tjent med å delta på slike debattsteder hvor en gjeng med anonyme forståsegpåere lirer av sine mangelnede kunnskaper om det de uttaler seg om...

Det er jo stor forskjell på å delta i debatten og det å skaffe seg informasjon om hva som tenkes om deres varemerke.

Må innrømme at mye av det som står her.. stemmer dessverre.. men på båtmessen i Bergen nylig opplevde jeg at alle levernadørene var svært hyggelige og noe som og gledet meg var at Askeladden som allitd har hatt slike "windy nykker" og vært kraftig overpriset... plutselig var kommet ned i pris til et nivå som gasnke enkelt utklasser samtlige konkurrenter i sin klasse.. ble litt paff når det var mulig og få de nye Askeladden z 7 for 600.000.. de kosta i fjor 875.000.. så for å gjøre en lang historie kort....

min nye båt heter Z7 :-) gleder meg til påske.. da skal den på sjøen...

OG angående windy som en snakker om her... en kompis var ombord for et par år siden p¨å messen og kikket.. men så spurte han om kartplotter og det hadde ikke windy rekt og få i toppmodellen sin... så de ba han kikke i nabobåten.. for de hadde make plotter som de hadde tenkt og ha i sin toppmodell.. og det hele er jo litt morsomt.. for han kjøpt rett og slett nabobåten.. en Asimutz til 5 mill... :-)

Windy er oppblåste og litt snobbette.. men kanskje ne blir sånn av å levere de kuleste båtene år etter år... de er lekre båter... kanskje de beste som finnes... men det er også mye annet bra...

skal nå kose meg med min nye Askeladden Z7... så kanskje jeg og får råd til stor fin båt en gang... :-)

mvh Kjetil

Mvh Kjetil

Bavaria 270 sport :-)

Jeg tror ikke Windy eller andre seriøse aktører er tjent med å delta på slike debattsteder hvor en gjeng med anonyme forståsegpåere lirer av sine mangelnede kunnskaper om det de uttaler seg om...

Du er vel et godt eksempel på å trekke seriøsiteten ned med alle dine negative vinklinger?! Kan ikke huske at du var sånn tidligere!?

Nei, Sydvesten, kom deg hjem til gamlelandet og kjøp tilbake Bavarian du hadde, det er en flott båt!!!

Ikke nødvendigvis, men de selger til et segment som oftest ikke frekventerer websteder som dette. De bruker tiden på annet enn å surfe på webben, f.eks jobbe for å tjene penger til en Windy 52 :-)

Dette har jeg ikke noe tro på, de som frekventerer dette nettstedet er nok over middels interessert i båter og båtliv og samles nok her av den grunn. Det er vel noen eksempler på folk her som har båter til flerfoldige millioner og som både har og snart har passert 10 000 innlegg.

Hvis Windy ønsker å selge båter til "folk i båt" med skjorte og tørkle i halsen fremfor "båtfolk", tror jeg de er tjent med å ha sin egen "messe" på riktig side av Oslofjorden slik de har gjort tidligere. La dem holde på med sine snitter og blanke messingknapper på f.eks. Holmen Fjorhotell eller lignende. Da kan de som er opptatt av image og høy sigarføring leke sammen og se opp til hverandre slik at vi andre slipper å irritere oss over hovmod og nedlatende holdninger. Det eneste Windy oppnår på Lillestrøm er å bekrefte alle myter om eierne av slike båter.

MEN, de produserer noen flotte båter med svært gode sjø- og fartegenskaper, så det er ikke lurt av hverken Windy eller oss "vanlige" båtfolk å generalisere i for stort monn, det finnes faktisk de som kjøper Windy av andre grunner enn image. Det er her jeg tror Windy taper noen salg hvert eneste år.

Du er vel et godt eksempel på å trekke seriøsiteten ned med alle dine negative vinklinger?!

Nå kan du selvsagt fritt mene at jeg trekke noen ned, men jeg har da vitterlig snakket med blant annet Lundebåt og de deltar ikke i debatter på slike steder som dette av nevnte årsak.... Problemet med denne siden og andre debattsider er at det florer med anonyme eksperter... en kan jo bare se på KNBF tråden hvor Syvert slåss mot anonyme kverulanter...All ære til de som har baller og ryggrad nok til å ta til ordet mot den skittkastingen som oppleves fra disse anonyme ekspertene..

Så jeg understreker fortsatt at jeg har full forståelse for at en del verft og forhandlere ikke debatterer i slike tråder...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg har lyst til å nevne at jeg har snakket med mange representanter på Båtmessa i Lillestrøm nå i mars 2009.

Jeg har vært der 4 dager og "logget" ca 23 timer.

Jeg har i mange samtaler henvist til www.baatplassen.no og ingen av de jeg har snakket med har vært ukjent med denne henvisningen.

Dette er interessant i seg selv.

De aller fleste jeg har snakket med har uttrykt ønske om å bli kontaktet dersom det er uklarheter med deres produkt. Dermed kan de avklare forholdene for et stort antall båtbrukere.

La dette være utfordring for mange av oss på Båtplassen.

.... Problemet med denne siden og andre debattsider er at det florer med anonyme eksperter...

Dette har du vel skrevet så mange ganger i et uttall av tråder og i alle fasonger og fasetter at jeg snart tror at du mener det, men; for å kunne hevde at andre er eksperter (som du åpenbart mener ironisk og spydig) må man selv være en ekte ekspert eller holder det at man bare er en ekspert? :confused:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Denne tråden er jo en gjenganger. Den kommer hvert år det er Sjøen for Alle

Jeg har selv reagert på Windy's oppførsel før vi kjøpte båt. Jeg sa klart i fra om det TIL forhandleren av Windy også før vi kjøpte båt av dem. Da vi var innom windy i år ble vi godt tatt i mot - godt mulig fordi vi er en gammel kunde. Jeg har diskutert problemstillingen med Jørgen Haga som eier Aaby Marine. Han er klar over problemet - men han sier at han ikke har noen annen løsning. "alle" vil ombord i Windyene for å se - det er ofte kundebåter som ligger på messene - og man ønsker å ha en viss eksklusivitet - men man ønsker ikke å fremstå som arrogante. Jeg har ikke tenkt gjennom om det er noen andre løsninger som er mulige. Dog vil jeg si at Windy's praksis ikke skiller seg nevneverdig fra hva jeg her erfart de to siste årene i Düsseldorf på andre båtmerker i samme kategori. På den messen opplever jeg Windy som en av de mer åpne.

De jeg kjenner som jobber på Windy er de mest hyggelige menneskene jeg kjenner i båtbransjen. De som jobber for Aaby Marina som er forhandler har kanskje en litt annen holdning - men jeg opplever ikke dem som de største klysene i båtbransjen. Som mange andre stod jeg og ventet i lang tid på enkelte stander på at selgere skulle prate seg ferdig seg i mellom før jeg fikk hjelp. Noen ganger fikk jeg heller ikke hjelp.

Vi er sikkert forskjellige. Jeg går heller ikke i dress på båtutstilling. Da vi var ombord i windy 44 på messen i år ble vi bedt om å vente i et kvarter fordi det var annen kunde ombord. For oss var det helt greit.

Den mest interessante informasjonen vi fikk med oss fra windy standen er at 48 nå koster omtrent det samme som 44 ettersom 48 selges i svenske kroner. Prislista er basert på kurs 0,85. I dag er den ca 0,77.

Samme gjelder vel de som ser på Princess. Vi fikk et tilbud for en tid tilbake basert på GBP=10 kroner. Nå er den snart på 9 kroner. Det er en dramatisk prissenkning.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Nå er den snart på 9 kroner. Det er en dramatisk prissenkning.

Er pundet så lavt..... må nesten kontakte Southerly nå da... for tilbud på denne

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Flott innlegg Bitteliten.

Jeg har blitt "overrasket" 4 dager på messen på Lillestrøm.

Jeg har vært der forrige fredag og lørdag, og nåværende lørdag og søndag.

Har logget omlag 23 timer på messa.

Jeg oppfattes sikkert som en ufordragelig kar.

Det er imidlertid ingen tvil om at den mest arrogante plasen i år var plassen til Windy.

Jeg synes dette er sørgelig på norges vegne.

Jeg kan neve et tyvetalls stand hvor jeg har fått en helt annen oppfølgning.

Jeg må nok meddele at uavhengoig av Windys båtkvalitet så er denne holdningen jeg har møtt uforenlig med mitt syn på båtlivet.

jeg ser stadig etter nye båtkonsepter og jeg må meddele at Windy nå er ute av blokka mi.

Det blir nok en utenlandsk også neste gang.

Akkuratt kommet hjem i fra messa nå og fikk se denne tråden. Var innom dem fleste i dag. Bortsett i fra selgeren i fra IF, som var på meg et par ganger syns jeg det var greit. På standen til bavaria var det et yrende liv med barne familier, sko, leker og selgere som satt rundt oppi dette og smilte like godt... disse må få skryt.. Og ellers bare gode ord å si. Det eneste stedet vi ikke var , jo det var på brygga til windy. Når det henger tau å sperrer inngangen i båten og det står "vakt" i dress var ikke det noe som lokket. At båten var solgt og ikke eieren ville ha lekestue oppi der skjønner jeg veldig godt. Hadde det vært jeg som hadde kjøpt den ville jeg ikke hatt noen oppi der i heletatt. Betalt flere hundre tusen for båten og fullt med tafsende folk som skulle voldtatt det som var av knotter og spaker. Jeg sa til kjærringa at vi skulle gått inn i den båten og parra litt så kunne ho "satt" seg og stemplet rundt i sofaene og sengene etterpå.. Hadde vært koolt. Men det ble med preket.

Litt nyskjerrig på hvilke myter om meg som Windy bekreftet på Lillestrøm ... ?

Det var nok en av de viktigste grunner til at vi solgte Windyen og gikk over til NordWest :lol: :lol:

Kan forøvrig legge til at jeg tidligere år har tipset Karl Audun Skretteberg i Windy om tilsvarende tråder tidligere år. Jeg vil anmode andre også om å gi tilbakemeldinger TIL de dere er misfornøyde med. Min lille erfaring er at det har bedre effekt enn å prate OM dette.

Roald - hadde du kommet i en Windy en dag hadde jeg nok hoppet opp til Mars og satt kryss på baksiden :wink:

Det blir nok utenlandsk på oss også neste gang. Men neimen ikke sikkert på hva det blir. Sa til Benny på NordWest at han må få ut fingern og ta frem noe som er mellom 420 og 560.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Litt nyskjerrig på hvilke myter om meg som Windy bekreftet på Lillestrøm ... ?

Tja, ikke godt å si,....håper du er en av dem som er opptatt av Windys gode sjøegenskaper :wink:

Jeg har nevnt det tidligere her i tråden. Eiere av Windy båter blir ofte sett på som " arogante klyser " Det er dessværre mange menesker som er forutinntatt. Misunnelse er værre enn kjønnsdriften vet du............ :cheers:

Er det så rart at folk blir forutinntatt når Windys egne folk oppfører seg så arrogant??? Men du kan ta det med ro, det er ikke eiere av gamle Windyer som blir omtalt som klyser... Ser heller ingen grunn til å være misunnelig på noen av de nye båtene Windy produserer. Flotte båter men ingen av dem står på min ønskeliste...

På standen til bavaria var det et yrende liv med barne familier, sko, leker og selgere som satt rundt oppi dette og smilte like godt... disse må få skryt.. Og ellers bare gode ord å si.

Helt som forventet i grunnen

Helt som forventet i grunnen

Og jeg tror/hører at Lunde Båt kliner til snart. Ingen tro på at de "skrubber" fremover. Krise eller ei, euro er vei på ned, båter skal selges og enkelte har ikke samme mulighet med kapital.

Ellers når det gjelder Windy, utrolig flotte båter. Og forstår at kundebåter skal behandles pent. Men konkurranse finnes, og når Princess/Italmarin og andre opptrer mer åpent er ikke det til Windys fordel. De må nok tenke igjennom strategien på nytt.

Men uansett så er det synd at så flotte båter ikke skal kunne besees av flere. Ellers nå har ikke jeg opplevet noen Windy-eiere som har oppført seg dårlig. Noen oppfører seg dårlig uansett hvordan båt de har. Men det speiler livet ellers.

Ellers har Svenning her vært motsatt, han er nesten innkaster til sin nye Windy :lol:

Vi sees!

Klyse???

Dattra mi har døpt den nybrukt båten til KRUSE.. haha hun får det som hun vil så klart..

Man skal ikke skue folk på utstyret de har selv om mange gjør det.. Har enda ikke møtt noen i windy som er klyser jeg.. (kanskje nabon da) men det er heller personen og ikke båten.. :lol:

Som en kompis sa.. når vi byttet fra snekka til cabincruiser. "Du kan ikke regne med og få hjelp i land fra andre når du kommer i den der"

Mye sant i det.. synd :nonod:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...