Jump to content

Nå må Windy slutte med å være så overlegne!

XP 800

Recommended Posts

Litt off topic, men bildene er fra hotellbrygga (Holmen fjordhotell) som er hyggelig dagsturmål med båt. Men da jeg sist overnattet og skulle hoppe i bassenget som snarest før middag ble jeg overasket over at hotellgjester må betale for å brukel hotellbassenget.

Redigert av salt (see edit history)

Tok en prat med tidligere produksjonssjef hos Windy i dag om dette som enkelte her på forumet opplever som problematisk på Windy standen.. Det er omtrent utelukkende kun kundebåter som stilles ut blant de store båtene.... Winyd måtte ta tilbake en kundebåt og skifte hele dørken etter en messe siden en kærring hadde ruslet rundt i stilett og laget stygge hakk i dørken... Her ble det en omfattende kostnad med å skifte dørk...

De begrenser også antall besøkende ombord i hver enkelt slik at de som er ombord skal få tid til sjekke båten og kunne slå av en prat med selgere om praktiske ting uten andre kan forstyrre dem....

Kleskoden er bevist valgt siden de selger et luksusprodukt og Jeanneau, Beneteau eller andre andre billigmerker...

De fleste som er i stand til å knytte en slipsknute har sjelden problem med at andre kler seg pent på en messe... Det er jo helt normalt etter mitt syn.

Det selges også båter på Windy standen, ble solgt for 25 mill på denne messen, og to 52 fotere ble solgt..... Så det er de som kjøper ser neppe dress og slips noe noe problem, snarere tvert i mot...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

De har litt å lære av båtmessen i Miami. Det er litt andre dimensjoner på båtene som lå langs en kanal på parallelt med North Beach. Det støraste vi fikk tilgang til uten nevneverdig avtale var en CRN. Måtte tøfle rundt i plastsokker, og kvinnemennesker med ble bedt om å sette fra seg høyhælte sko. Men det skjønner jeg godt siden store deler av båten var teppebelagt. Dette var en plastbrakke på 128 fot med absolutt alle fasiliteter spredt over 4 dekk.

Men de er nok ikke fullt så bondske der, som vi er her.

Redigert av Brutus (see edit history)
  • 2 måneder senere...

Henger meg på dem som mener at Windy-forhandlerene er noen overlegne bleier deluxe.

Tok med meg guttungen som var 10 år, på vår årlige tur til båtmessa da vi begger er meget båtinteresserte.

Han peilet seg inn på Windy-standen da han lenge hadde gledet seg til å se på denne store båten fra Windy.

Men skuffelsen var ikke til å skjule da folka der sa, kom tilbake om 30 min, vi har en kunde ombord nå.

30 minutter senere troppet guttungen blid og glad opp, får nå skulle han endelig få se på båten som damen hadde lovet.

Men neida, der ble vi møtt av "beklager men det er fortsatt opptatt", hvorpå hun åpnet for 5 andre som nettopp hadde ankommet standen.

Et stor 'FY' til Windy-forhandlerene, selv om Windy er noen flotte båter. Kanskje en ide å sette igang en facebook-kampanje mot disse

overlegne bleiene, så dem får opp øynene for at også folk med tykk lommebok ser ut som den hverdagslige nordmann?

Winyd måtte ta tilbake en kundebåt og skifte hele dørken etter en messe siden en kærring hadde ruslet rundt i stilett og laget stygge hakk i dørken... Her ble det en omfattende kostnad med å skifte dørk...

Men det er jo de i stiletter og fancy klær de ønsker ombord...

Tror ikke de hadde hatt problemer med dekk/dørk om ei kjerring i grilldress og Asics hadde sett litt rundt.

Hva med å dele opp salgsteamet i to - ett i dress som tar seg av de som har behov for å snakke med folk i dress, og ett for oss andre??

Dårlig oppførsel, men ikke noe nytt.. har hørt om lignende episoder..

Den ene hadde tenkt å kjøpe seg en båt, men gikk i arbeidsantrekket i stedenfor skjorte, slips og dressbuksa..

Når han ble avvist for 3 gang så sa han i fra at der tapte de et salg til noen millioner.. så gikk han bort å handlet seg splitter ny båt hos Nordwest eller hva dem heter..

Det ble litt hakeslepp når han viftet med kontrakten foran nesa på de som hadde avvist han.. hehe..

Selv gadd jeg ikke å bort til windy stand'en heller.. det må jo blåse så fælt der.. (Very windy at that stand haha.. tog du an?)..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Windy har virkelig fått merke finanskrisen. Og ettersom det later til at flere har dårlige erfaringer med den generelle oppførselen til representantene fra Windy på båtmesser og lignende, gir ikke det akkurat god reklame, og ei heller bidrar det til økt salg. Ekstra ille er det om personer som har kapital og lyst på en Windy, kjøper en annen båt på grunn av dårlig inntrykk av standen til Windy, og at man føler seg tilsidesatt på grunn av feil antrekk osv.

I flere tråder har det allerede blitt nevnt at Windy har en merkbar nedgang i etterspørselen. Jeg gjengir for ordens skyld en link her:

Full stopp hos Windy - Windy Boats i Arendal permitterer 150 ansatte fram til november.

I flere tråder har det allerede blitt nevnt at Windy har en merkbar nedgang i etterspørselen.

Mitt inntrykk er at dette heller er regelen enn unntaket, at båtprodusentene har merkbar nedgang i etterspørselen mener jeg. Tror sågar en rekke kjente og kjære produsenter har gått konkurs siste året?

Forøvrig kjøpe vi vår hytte i Kragerø for en del år siden fra et ektepar som fant området for ensomt. De kjøpte seg deretter en cabincruiser som det het den gang, og endte sine dager i den norske kolonien i Spania med billig brennevin og tobakk. Gulvene i hytta var forøvrig sterkt preget av bruk av stilettheler!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Jeg har aldri hatt problemer på windy standen, selv med medbrakte "krapyler". De fleste båtene på standen er solgt og som Mouche forsiktig hentyder er det neppe ønskelig med for mange føtter ombord med risiko for reklamasjon fra kunden. :yesnod:

Om en tar bryderiet med å barbere seg, se litt velstelt ut, unngå at krapylene ser ut ut som de har dyppet hodet mellom vanilje, pølser og hva m.e. og samtidig ha folkeskikk og i det minste "antyde" at det kan være aktuelt med handel er mye gjort. :yesnod:

Har selv troppet opp på Princess stand iført hettegenser av merke Fila, kom ombord gjorde jeg :smiley: (Krapylene var ikke med den gangen) :lol:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Båtmesser må forberedes godt, og dette kan gjøres enkelt med et besøk hos en klesbutikk samt en bedrift som selger arbeidsklær.

Man kjøper en passende hvit overdel, leverer den inn og får påsydd M/Y independence i formskrift på venstre bryst. Under skal det stå hvilken hjemmehavn du hører til, og dette valget må ikke overdrives for da blir du avslørt som pakketurist til Gran Kanari uten interesse for fotball. (Hadde du hatt interesse for fotball hadde skriften trolig vært Manchester united eller noe slikt, og da er man jo sjanseløs).

Har man et par halvvoksne eller kortvokste sønner skal disse kles opp som matroser og gå et par skritt bak. (Eksentriske mennesker med penger er jo alltid litt rare, og skal man in på Windy så må man kjøre løpet helt ut).

Denne metoden virker i alle fall for meg.

Har man ikke rukket å ordne dette på forhånd så kler man seg i blått og hvitt og tar sjansen. Brunt og sort er for fattigfolk og disse Windy folkene ser fattigfolk på lang vei. :yesnod:

Jeg ser såpass mange Windy (og andre båter) til daglig at jeg ikke føler for å ta opp plassen for de som er interessert i å se dem i kjøpssammenheng.

Jeg har på en måte full forståelse for at besøkende må begrenses av og til av praktiske grunner og at krapyler som oppfører seg som om de er i ballbingen på MC Donald er uønsket.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...