Jump to content

Nå må Windy slutte med å være så overlegne!

XP 800

Recommended Posts

Kjenner meg heller ikke igjenn, var der inne på fredagen å har ingenting å klage på.

Jeg og en kammerat har tidigere uanmeldt troppet opp på Windyfabrikken, fikk da kjempemotagelse og privat omvisning. Se også Svenning sin omtale/tråd om da han hentet sin båt. Her må det være noen signaler som tolkes feil, men det er jo merkelig når det er så mange som føler det samme.

Men det finnes jo også de da som mener, at alle som eier en Windy er noen overlegene folk som de ikke ønsker å menge seg med. Dersom du er en av dem så kansje det ligger noe der............. :rolleyes:

Kjenner meg heller ikke igjenn, var der inne på fredagen å har ingenting å klage på.

Jeg og en kammerat har tidigere uanmeldt troppet opp på Windyfabrikken, fikk da kjempemotagelse og privat omvisning. Se også Svenning sin omtale/tråd om da han hentet sin båt. Her må det være noen signaler som tolkes feil, men det er jo merkelig når det er så mange som føler det samme.

Men det finnes jo også de da som mener, at alle som eier en Windy er noen overlegene folk som de ikke ønsker å menge seg med. Dersom du er en av dem så kansje det ligger noe der............. :rolleyes:

Hei Finn Erik, først må jeg få gratulere med nydelig stykke godt håndverk i båten din!

Og jeg er ikke av den sort som mener alle Windy folk er overlegne eller verre. Har selv kjøpt meg en Nimbus som er en ordenlig klysebåt, men mener selv at jeg ikke er det.

Redigert av lang panne (see edit history)
...og da er jeg spent på å høre hvordan de er sikre på at ingen av de 1000 "nysgjerrige" er potensielle kjøpere.... :wink:

Windy er nok et båtmerke som ikke mange kjøper på impuls, er nok sannsynlig at en potensiell kjøper av en ny Windy tar kontakt med et firma som selger Windy. Er sikker på at vedkommende da blir tatt godt vare på. Har selv en gammel Windy og kan ikke få fullrost servicen når man henvender seg for å få tak i et eller annet. Største problemet er at det meste er så jævlig dyrt...... :headbang:

Hei lang panne og takk for fine ord.

Er nok ikke usannsynelig at Nimbusfolket blir satt i samme kategori, sammen med NordWest. Så er det jo svenskebåt i tillegg, Skulle de bære splittflagget på båten også da, så er det jo ikke tvil. Aller værst er det vel med Krysserklubben og Swan- folket. Jeg pleier å si : Det er bedre å være rik og frisk enn syk og fattig......... :cheers_wine:

Redigert av Finn Erik Helberg (see edit history)
Windy er nok et båtmerke som ikke mange kjøper på impuls, er nok sansynlig at en potensiell kjøper av en ny Windy tar kontakt med et firma som selger Windy.
...og slik sett trenger de kanskje ikke være på messa? Tror de fleste utstillere er der av samme grunn, nemlig for å markedsføre og vise frem produktene sine og lære opp potentielle båtkjøpere i at deres produkt er det beste...... Enig i at det ikke handler om impuls, men gradvis å bli glad i et produkt. Siden dette temaet har vært oppe tidligere også er det nok en viss sannhet i emnetittelen, dvs. at mange føler Windy er overlegne. Redigert av mhemil (see edit history)
Windy er nok et båtmerke som ikke mange kjøper på impuls

Jeg ville trodd at det uansett må lønne seg å tenkte langsiktig når det gjelder såpass dyre produkter. Om Per og Kari hverken har penger eller mulighet nå, så kanskje om 4 -5 år? Er det ikke da greit at de har noe å strekke seg etter? At de har funnet sitt favorittmerke som de skal ha om noen år?

Jeg ville trodd at det uansett må lønne seg å tenkte langsiktig når det gjelder såpass dyre produkter. Om Per og Kari hverken har penger eller mulighet nå, så kanskje om 4 -5 år? Er det ikke da greit at de har noe å strekke seg etter? At de har funnet sitt favorittmerke som de skal ha om noen år?

Tydelig noen her som har skjønt det :cheers:

Om man ikke tenker langsiktig så kan det gå gæli! Fordel og yte god service i gode tider, tror dette kommer bra frem i dårlige tider fra kunden sin side..

Jeg kjenner en av Windy-folkene fra Arendal og tok en prat med han på messa på søndag. Han er en veldig hyggelig fyr og den siste jeg forbinder med liksomsnobberi, men jeg skjønner opplevelsen mange rapporterer her. Det er kanskje noe med dresskoden og disse tauene som sperrer. Av de andre som var der vet jeg ikke hvem som representerer Windy og hvem som representerer forhandlere, det kan jo være at det også har noe å si?

Merkelige holdninger dette her. Vi hadde en bilforhandler i byen jeg vokste opp, der selgerne behandlet oss ungdommer som dritt. Jeg sverget en gang at jeg heller skulle kjøre moped til jeg var 30 enn å kjøpe bil av denne forhandleren. Det slapp jeg, dette gamle og velrenommerte firmaet gikk nemlig konkurs pga sviktende kundegrunnlag......

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Skulle jeg mot formodning være interessert i å legge 8millioner i en båt så ville jeg ikke se båten i "kø" på en messe med 30andre svettende over skuldrene mine , jeg ville ønske å få tildelt god tid alene i båten sammen med en kompetent person fra verftet som jeg kunne konferere om jeg hadde spørsmål , jeg velger å tro at windy ønsker å være med på denne messen for å vise det Norske folk at de finnes men de har ikke noe ønske om å stille båtene til fri adgang slik at 1000 mennesker skal tråkke inn av ren nysgjerrighet , de som faktisk er reelt interessert i en slik båt gjør vel en avtale og de kjøper vel neppe båten på messa alikevel.

De er nok veldig flinke til å selge båt og ta vare på kundene de har og har nok tenkt grundig over hvordan de skal presentere varen sin på denne messa så jeg tror ikke si blir så veldig overrasket over denne diskusjonen.

På den annen side så har jeg vært på messer og sett på windy og følt meg akkurat like velkommen ombord der som i hvilkensomhelst annen båt så jeg kjenner meg ikke igjen i påstandene om at det har vært null adgang i alle år.

I likhet med Enzo tror jeg også at potensielle kjøpere av disse båtene ikke har vanskeligheter med å avtale visning på forhånd. Jeg tror ikke noe på disse historiene om at "jeg fikk ikke oppmerksomhet, så jeg kjøpte en Princess til 6 millioner i stedet."

Men jeg er ikke sikker på om det er "lur" merkevarebygging å stille på en messe, bare for å vise seg frem. Det tyder jo disse årlige trådene på at det ikke er også. Selv synes jeg Windy standen bare virker komisk. Like komisk som båtannonsebilder med tre (nyyydelige) jenter i bikini på solsenga, og en glatt mann bak rattet. Helt unødvendig med disse bikiniene. :smiley:

Skulle jeg mot formodning være interessert i å legge 8millioner i en båt så ville jeg ikke se båten i "kø" på en messe med 30andre svettende over skuldrene mine , jeg ville ønske å få tildelt god tid alene i båten sammen med en kompetent person fra verftet som jeg kunne konferere om jeg hadde spørsmål , jeg velger å tro at windy ønsker å være med på denne messen for å vise det Norske folk at de finnes men de har ikke noe ønske om å stille båtene til fri adgang slik at 1000 mennesker skal tråkke inn av ren nysgjerrighet , de som faktisk er reelt interessert i en slik båt gjør vel en avtale og de kjøper vel neppe båten på messa alikevel.

De er nok veldig flinke til å selge båt og ta vare på kundene de har og har nok tenkt grundig over hvordan de skal presentere varen sin på denne messa så jeg tror ikke si blir så veldig overrasket over denne diskusjonen.

På den annen side så har jeg vært på messer og sett på windy og følt meg akkurat like velkommen ombord der som i hvilkensomhelst annen båt så jeg kjenner meg ikke igjen i påstandene om at det har vært null adgang i alle år.

Blir helt bakvendt dette etter mitt syn. Feks. ungdommer som synes diverse dyre biler er kult eller diverse klesmerker mm. er kult osv. Meget mulig at denne gruppen ikke har råd, kanskje får mange av dem aldri råd heller. Men det handler om å bygge merkenavn. Noe som de unge bla. er sterkt med på. Selv om dem ikke er en sterk kjøpegruppe, men de blir jo det etter vært.

En slik almen messe bør vel være hyggelig for alle som ønsker å se. Alt anner blir å skyte seg i foten. AT man ønsker å forholde seg til spesiele grupper osv. skjønner jeg, men da har man vel ikke så mye på en slik messe å gjøre.

Jeg sitter også igjen med en opplevelse av at jeg ikke er i deres kundesegment. Det er ikke aktuellt å kjøpe en så dyr båt nå, og om det noen gang blir det, blir det garrantert ikke Windy. Om produssent og selger velger å ikke bidra til "våte båtdrømmer", skal jeg huske dette til den gang valget er reelt.

På båtmessen i Sandvika (2007), sto min samboer og jeg og beundret en Princes på over 60 fot, mener prisen var rundt 13 mill, og en hyggelig representant for selgeren kommer bort og lurer på om vi har lyst på en titt ombord. Vi sier klart ifra at dette er en båt langt over ethvert drømmebudsjett, men vi får like fullt en omvisning ombord med forklaringer om ulike finesser og løsninger.

Det er positiv merkevarebygging!, og vi fikk sett en båt fra innsiden vi aldri kommer til å ha råd til å kjøpe.

Sjøblid og ubetinget positiv!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...