JanHH Startet 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 19.Mars.2009 Jeg trenger ny PDA og vurderer iPhone. Jeg trenger også kartplotter. Jeg har sett at det finnes sjøkart og et kartplotterprogram til iPhone. Vet noen om dette fungerer, og om det finnes kart for Vestlandet/Trøndelag? Eller er det noen som vet om det finnes løsninger for f.eks. Windows mobil. Sitér dette innlegget Link to post
JubaTuba Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Hvor bra det fungerer vet jeg ikke men Navionics har en versjon for iPhone. For windows mobile finnes det en hel drøss med gamle og nye navigasjonsprogrammer for bil, fly, båt og turer i skog og mark. Fant bla. denne http://www.memory-map.com/index.html?http:...com/boating.htm og denne http://www.altendorff.co.uk/archives/229 Sitér dette innlegget Seiler med langturdrømmer Link to post
o.b.lix Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Garmin XT er et program som kan installeres på windows-telefoner (og nokia sin symbian også). Dette programmet viser både kart til lands (bil), vanns (båt) og i terrrenget med... Vet det for jeg har alle versjoner... Sitér dette innlegget Link to post
Naurstad Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Jeg har lagt inn Maptech sine kart på PDA som fungerer greit. PDA som kartplotter Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
Otto R Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Jeg har iphone og det er et kjekt "leketøy". Jeg ville dog ikke brukt den som kartplotter, alt for smått synes jeg. Sitér dette innlegget Link to post
sildåpote Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Garmin XT er et program som kan installeres på windows-telefoner (og nokia sin symbian også). Dette programmet viser både kart til lands (bil), vanns (båt) og i terrrenget med... Vet det for jeg har alle versjoner... Kan du forklare nermere hvordan du får sjøkart på mobile XT? Kjører du blue charts med XT da? Det funker?? Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Kan du forklare nermere hvordan du får sjøkart på mobile XT? Kjører du blue charts med XT da? Det funker?? Akkurat! XT+bluechart funker som bare det! Sitér dette innlegget Link to post
seilnerd Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Jeg har iPhone med norske sjøkart fra Navionics! Fungerer utmerket som referansekart, men ville ikke brukt dette som min primære kartplotter. Fungerer derimot OK for backup! Kartene er helt supre – og sannsynligvis helt identiske med kartene jeg har i min Raymarine kartplotter, som også benytter seg av kart fra Navionics – men det mangler en del funksjonalitet. Kartene over Skandinavia er nettopp kommet, men du kan uansett laste ned en demo med noen kart fra Italia på iPhone AppStore. Her er foreløpige lanserte kart fra Navionics:http://www.navionics.com/Mobile_Marine.asp Sitér dette innlegget Hilsen S/Y Escape ___/)_/)/)___________ Link to post
sildåpote Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 Akkurat! XT+bluechart funker som bare det! Knall, da har jeg installert garmin mobile med bluecharts på min N95. Kan du ha både sjø og veikart samtidig og veksle mellom de? Virker som veikartene forsvant når jeg installerte sjøkartet. Har du peil der? Sitér dette innlegget Link to post
HulkHaugen Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 (redigert) Noen andre billige løsninger til Symbian (Nokia 5800)? Hadde vært moro å fått til, gjerne en som tar biler også. Så linken til naurstad, og det går greit å legge inn egene kart hvis man sparer mye på det :) EDIT: Garmin XT er et program som kan installeres på windows-telefoner (og nokia sin symbian også). Dette programmet viser både kart til lands (bil), vanns (båt) og i terrrenget med... Vet det for jeg har alle versjoner... Hvor finner du sjøkart da, og hvor mye koster det? Redigert 23.Mars.2009 av HulkHaugen (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Børre Link to post
o.b.lix Svart 24.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Virker som veikartene forsvant når jeg installerte sjøkartet. Har du peil der? Du må gå inn i menyen på XT (husker ikke hva den het i nuet, men kan finne ut) og si hvilke kart du skal bruke. Hvor finner du sjøkart da, og hvor mye koster det? På Maritim koster de 2020,-. (Bluechart på CD). Trenger du en versjon for å teste, finnes det om man leter... Sitér dette innlegget Link to post
AndyAndy Svart 24.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Disse sjøkartene til iphone, dekker de også innsjøer som Nordsjø, uti fra det bildet på http://www.navionics.com/Mobile_Marine.asp så dekker det over Nordsjø og innlandet. Men er usikker på om det er for innsjøer..... Sitér dette innlegget Link to post
seilnerd Svart 25.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2009 Disse sjøkartene til iphone, dekker de også innsjøer som Nordsjø, uti fra det bildet på http://www.navionics.com/Mobile_Marine.asp så dekker det over Nordsjø og innlandet. Men er usikker på om det er for innsjøer..... Kommer an på hvilke innsjøer du tenker på. De som vanligvis trafikkeres av fritidsbåter er med. Mjøsa er f.eks. med, dessuten alle kanaler tvers igjennom Sverige og Tyskland, Limfjorden i Danmark osv. Sitér dette innlegget Hilsen S/Y Escape ___/)_/)/)___________ Link to post
AndyAndy Svart 25.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2009 Kommer an på hvilke innsjøer du tenker på. De som vanligvis trafikkeres av fritidsbåter er med. Mjøsa er f.eks. med, dessuten alle kanaler tvers igjennom Sverige og Tyskland, Limfjorden i Danmark osv. Tenker på Norsjø, en god del båt trafikk der. Sitér dette innlegget Link to post
seilnerd Svart 25.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2009 Tenker på Norsjø, en god del båt trafikk der. Mulig det er jeg som ikke er helt oppdatert på geografi her, men er det en innsjø som heter Norsjø i Norge...? Hvis du mener havet Nordsjøen, er ikke dette dekket i kartet jeg har kjøpt til min iPhone. Skagerrak er derimot dekket. Sitér dette innlegget Hilsen S/Y Escape ___/)_/)/)___________ Link to post
AndyAndy Svart 25.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2009 (redigert) Det ligger i Skien og strekker seg opp til Notodden Redigert 25.Mars.2009 av AndyAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
seilnerd Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Det ligger i Skien og strekker seg opp til Notodden Beklager mine manglende geografikunnskaper Sjekket nettopp kartet på iPhone’n nå, og kan bekrefte at Nordsjø dessverre IKKE er inkludert på disse kartene. Ikke bare at det mangler informasjon, men innsjøen er ikke tegnet inn i det hele tatt... Sitér dette innlegget Hilsen S/Y Escape ___/)_/)/)___________ Link to post
AndyAndy Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Takk skal du ha. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.