Jump to content

PDA / iPhone som kartplotter

JanHH

Recommended Posts

Garmin XT er et program som kan installeres på windows-telefoner (og nokia sin symbian også).

Dette programmet viser både kart til lands (bil), vanns (båt) og i terrrenget med...

Vet det for jeg har alle versjoner...

Kan du forklare nermere hvordan du får sjøkart på mobile XT? Kjører du blue charts med XT da? Det funker??

Jeg har iPhone med norske sjøkart fra Navionics! Fungerer utmerket som referansekart, men ville ikke brukt dette som min primære kartplotter. Fungerer derimot OK for backup! Kartene er helt supre – og sannsynligvis helt identiske med kartene jeg har i min Raymarine kartplotter, som også benytter seg av kart fra Navionics – men det mangler en del funksjonalitet. Kartene over Skandinavia er nettopp kommet, men du kan uansett laste ned en demo med noen kart fra Italia på iPhone AppStore.

Her er foreløpige lanserte kart fra Navionics:http://www.navionics.com/Mobile_Marine.asp

Hilsen S/Y Escape ___/)_/)/)___________

Noen andre billige løsninger til Symbian (Nokia 5800)? Hadde vært moro å fått til, gjerne en som tar biler også. Så linken til naurstad, og det går greit å legge inn egene kart hvis man sparer mye på det :)

EDIT:

Garmin XT er et program som kan installeres på windows-telefoner (og nokia sin symbian også).

Dette programmet viser både kart til lands (bil), vanns (båt) og i terrrenget med...

Vet det for jeg har alle versjoner...

Hvor finner du sjøkart da, og hvor mye koster det?

Redigert av HulkHaugen (see edit history)

Mvh Børre

Disse sjøkartene til iphone, dekker de også innsjøer som Nordsjø, uti fra det bildet på http://www.navionics.com/Mobile_Marine.asp så dekker det over Nordsjø og innlandet. Men er usikker på om det er for innsjøer.....

Kommer an på hvilke innsjøer du tenker på. De som vanligvis trafikkeres av fritidsbåter er med. Mjøsa er f.eks. med, dessuten alle kanaler tvers igjennom Sverige og Tyskland, Limfjorden i Danmark osv.

Tenker på Norsjø, en god del båt trafikk der.

Mulig det er jeg som ikke er helt oppdatert på geografi her, men er det en innsjø som heter Norsjø i Norge...?

Hvis du mener havet Nordsjøen, er ikke dette dekket i kartet jeg har kjøpt til min iPhone. Skagerrak er derimot dekket.

Det ligger i Skien og strekker seg opp til Notodden

Beklager mine manglende geografikunnskaper :crazy:

Sjekket nettopp kartet på iPhone’n nå, og kan bekrefte at Nordsjø dessverre IKKE er inkludert på disse kartene. Ikke bare at det mangler informasjon, men innsjøen er ikke tegnet inn i det hele tatt...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...