AndyAndy Startet 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 19.Mars.2009 hei, ny her!! Jeg kjøpte ekkolodd i fjor som hadde en sugekopp som feste ordning. Denne ordningen funket svært dårlig og løsnet fra bunnstoffet hele tiden. Har en Buster, hvor jeg kjøpte en slik transport skinne hvor giveren festet og kan da dras loddrett opp og ned. Leste en tråd her hvor det var en som lurte på tempratur angåene liming. Ble bare mer forvirret av å lese det Det jeg lurer på er om hvilket lim skal jeg bruke får å lime fast denne skinen på 15 cm. Vil lime fordi jeg ikke tar sjangsen på å borre holl i båten for så å skru fast denne skinnen. Er det mulig å lime rett på bunnstoffet, det er jo ikke store vekten det vil bli på denne skinnen, men giveren veier litt og motstanden i fra vennet vil alltid hvere der. Er det overhode mulig å lime noe fast i bunnstoffet, har jo muligheten for å pusse bort på det aktuelle området. Hvilke lim anbefales? På forhånd takk for hjelpen!! Mvh Andy Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Hvorfor ikke skru/nagle er det ikke en permanent installasjon? Sitér dette innlegget Link to post
AndyAndy Svart 19.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Kan jo altids det, men er litt usikker. Funker der ikke å lime? Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Velkommen på forumet foresten! Tja.jo,men har mine tvil som grisen sa da`n så slakter`n kom til gard`s før jul.. Ville nok skrudd eller poppa jeg da,men for all del sitter det med lim så.. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Lim med sika, men puss bort bunnstoff. Sitter som f... Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
AndyAndy Svart 19.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Takk for hjelpen!! Er det flere varianter av sika? Tenkte det var best å pusse bort bunnstoffet.. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Ja, sika kommer i et bredt utvalg legger med en link så er det bare å velge den som passer ditt bruk http://www.sika.no/fugemasser_og_lim.asp Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
puddingen Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 AndyAndy! hva er det vi snakker om her? størrelse-motor-fart etc. Sitér dette innlegget Link to post
AndyAndy Svart 19.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Takk for linken Farten vi snakke om er jo 32 knop da og 40 hk. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Oki.Såpass! Funker det ikke å lime,så får du jo vurdere no annet da.Husk å gjøre skikkelig rent og vask med rødsprit el. lign. Lykke til,og gi tilbakemeldinger. Sitér dette innlegget Link to post
AndyAndy Svart 19.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Tenkte litt på det, trur jeg skrur fast jeg. Men va burde jeg gjøre for å ingå lekasje i hullene? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Fug med sika Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
puddingen Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Eller tech7.... Sitér dette innlegget Link to post
AndyAndy Svart 19.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Ok, det burdet være godt nok, men hvordan er det å skru i aluminium da? Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Dersom det er plass så bruk gjennomgående(skrue/mutter) Sitér dette innlegget Link to post
AndyAndy Svart 19.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 Ikke dum du, tenkte ikke over det Burde være plass etter å krongle meg litt fram bak i båten. En ting jeg lurer på er om hvordan får jeg skinna til å stå loddrett ned når båten ikke ligger i vater på båthengeren. Det er ikke mange millimeterne som skal til før sonaret treffer noen meter på bortsia av der den skal..... Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 19.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2009 AndyAndy! Litt usikker på hva du mener nå. Er det en akter speil giver du har, er det en buster du skel montere på? Har du bilder? Sitér dette innlegget Link to post
AndyAndy Svart 20.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Skal lage noen tegninger som viser hva jeg mener. Takker så mye for hjelpen så langt Sitér dette innlegget Link to post
Marulf Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 (redigert) Oki.Såpass! Funker det ikke å lime,så får du jo vurdere no annet da.Husk å gjøre skikkelig rent og vask med rødsprit el. lign. Lykke til,og gi tilbakemeldinger. Tror ikke du skal gjøre rent med Rødsprit om du skal bruke sika. Rødsprit og sika går dårlig i lag. Bruk Aceton. Redigert 20.Mars.2009 av Marulf (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bhanse Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Jeg har en buster selv med det regulerbare festet for giver. Ville aldrig limt den fast. Du bør være klar over at det kan bli et ganske stort press på skinnen når du går i 30+ knop. Sitér dette innlegget Link to post
AndyAndy Svart 20.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Jeg har en buster selv med det regulerbare festet for giver. Ville aldrig limt den fast. Du bør være klar over at det kan bli et ganske stort press på skinnen når du går i 30+ knop. hvordan fikk du da skinna til å stå loddrett ned i vannet, det har kanskje ikkeså mye å si? Sitér dette innlegget Link to post
AndyAndy Svart 21.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Er det noen som har en Buster med denne regulerbare skinnenen som ville ha lagt ut et bilde av hvordan det ser ut? kanskje litt mye å be om men setter pris på det! Mhv Andy Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 En ting du kan gjøre er å sjekke de båtene som ligger på finn, med litt hell finner du en som har montert en sånn Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
AndyAndy Svart 21.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Det kan jeg, men bestilte brosjyre fra Buster som jeg fikk i dag, der var det på baksiden bildet av en Buster på henger hvor jeg så hvordan det var. Så da takker jeg for hjelpen så langt!!! Hjertlig takk! Bare å komme med vidre tips vis en har noe å komme med!! Sitér dette innlegget Link to post
MB Keila Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Jeg mener en kollega av meg sa en gang at han hadde fått sveist fast feste for giver på sin buster. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.