Regina III Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 (redigert) Hvor tar du RTCM fra? Med en egen mottaker/antenne, produsert i Canada, levert av Furuno Norge. Jeg vet ikke om de har den på lager lenger etter SA kutt, men jeg kan skaffe nærmere info hvis du er interessert i å få tak i. Hvis du bare skal teste, kan du få låne av meg. Jeg har testet med GP-35, men mottok ikke Færder data, jeg vet ikke hvorfor, den skulle gjort det. GP-37 har jeg ikke prøvd. Redigert 20.Mars.2009 av Regina III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Jeg har IALA-beacon mottager. Sitter innebygget i antenna mi. Jeg har en Trimble 132. Jeg har testet endel med og uten Færder og det er svakt målbart bedre. De slutter nok ikke å lage slike mottagere. Det blir fler og fler stasjoner for hvert år. Store skip skal ha slike referanser. EGNOS er jo fremdeles ikke fullt operativt. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Her er plot for alle posisjoner denne uka. Indre ring er 5 meter. Mottaker er Furuno SC-50 (3 aktive gps mottakere) Furuno Sc-50 $3,750.12 - The Twister Group Furuno Sc-50 $3,888.28 - Digital Universe FURUNO SC-50 $3,802.44 - BoatFix.com Der derfor jeg skrev: "Dette spranget kan og vil skje med GPS mottagere som det er naturlig å sammenligne med, i lystbåt sammenheng" f.eks.en GPS mus på kartbordet. Som alltid. Man får det man betaler for. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.