Jump to content

Webasto eller Volvo Ardic

Bitteliten

Recommended Posts

Hei, Nidelv tilbyr i sin ekstrautstyrsliste Webasto AT 3500 og Volvo Ardic 432 DL varmeapparater. Er det noen som har erfaring med noen av disse merkene?

Har hatt Ardic 432-DL og har endel erfaring fra den - (heter den Volvo Ardic nå?). Vet at Volvo leverer elektronikken til Ardic - men likevel.

Den varmer veldig godt men den bråker noe j...ig. Både fra varmluftskanalene, fra selve boksen og fra eksosutslippet. Etter å ha lyttet på andre fabrikat vil jeg slå fast at den bråker desidert mest av alle de jeg har hørt.

Er du uheldig og dysen tetter seg er du solgt. Må leveres inn for å skifte dyse. (Prøvde å skifte selv men måtte gi opp). Samme hvis du får 3 eller flere feilstarter, da låser elektronikken seg og den må leveres inn for resetting. Men det har visst med sikkerheten å gjøre.

Forøvrig er det nå Eberspächer som har overtatt Ardic så det er vel kanskje bare et tidsspørsmål før den forsvinner fra markedet?????

Vet ikke om noen linker.

KAT

Jeg har (unnskyld - jeg hadde) Ardic 432 DL i Hannah II. Vi har bare gode erfaringer - har riktignok ikke brukt den veldig mye, men når behovet var der varmet den godt til alles tilfredshet. Har ikke merket noe spesielt til støy eller annet, i hvert fall ikke noe som vi fant påtakelig. Men så har vi da ikke så mye å sammenligne med heller.  :sailing:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Har en 432DL. Den virker upåklagelig og kan reguleres trinnløst. På full effekt bråker den forholdsvis mye. Den har liten diameter på viftebladet og bladet spinner raskt. Reine turboen. Så kombinerer du dette med kun 65mm slanger. Slik blir det bråk av. På halv effekt er støy ikke noe problem.

Pga støyen ville jeg nok valgt noe annet neste gang. Kanskje webastoen.....

Lotus

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...