blueline Startet 20.Mars.2009 Del på Facebook Startet 20.Mars.2009 Jeg trodde jeg hadde besinnet meg og kommet til at jeg skulle beholde båten å oppgradere den, men en tur på båtmessen endret dette. Da er den "gamle" båten lagt ut på finn og går det som planlagt blir det en tur i banken og bestilling av en ny Bavaria 35 cr. Sitér dette innlegget Link to post
Sistestyrmann Svart 20.Mars.2009 Del på Facebook Svart 20.Mars.2009 Lykke til med salg , og forhåpentligvis ny båt !! Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 20.Mars.2009 Del på Facebook Svart 20.Mars.2009 Grattis. La merke til den bavaria 35'en og syns den har fått en ganske smakfull innredning. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
olews Svart 20.Mars.2009 Del på Facebook Svart 20.Mars.2009 Vel, jeg var ombord i Regina 40 av Vindö i Gøteborg og Bavaria 35 etterpå. Jeg stor og kjelte med teaken på rekka mens jeg venta på å komme ombord, så der lå jo nivået. Nåt jeg så etterpå kom ombord i Bavariaen og oppdaga at døra til forpiggen stanga i bordet og klemte seg fast mot bordkanten i åpen stilling ble jeg litt betenkt. Bavaria er masseprodusert og alt er skikkelig gjort hver for seg (har aldri funnet noe å virkelig sette fingeren på! - ting er ok når man undersøker), men tilpasset for hånd av håndverker er det ikke. Nå koster jo en Regina av Vindö x ganger mere enn en Bavaria så man får litt for de ekstra pengene! Ole Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
blueline Svart 21.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Det er lenge siden jeg sluttet å gå ombord i båter som er helt uoppnåelige(om jeg ikke vinner i lotto). Masseproduserte industriprodukter blir sjelden feilfrie. I denne prisklassen og størrelsen (har ikke så stor båtplass) ble denne båten vårt førstevalg. Sitér dette innlegget Link to post
Vierskjær Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Neida 'blueline', dét du nå gjør er derimot bra for økonomien og økonomikrisen vi nå er inne i. Langt fler burde følge ditt eksempel og bruke noen penger, så ville krisen være raskere overstått. Gratulere med ny båt ! Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 (redigert) Nåt jeg så etterpå kom ombord i Bavariaen og oppdaga at døra til forpiggen stanga i bordet og klemte seg fast mot bordkanten i åpen stilling ble jeg litt betenkt. Har vi vært ombord i samme 35? For med ditt innlegg i tankene prøvde jeg døra til forpiggen på 35'n som står på Lillestrøm og den stanger ikke i noe bord. Redigert 21.Mars.2009 av lippert (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
mhemil Svart 22.Mars.2009 Del på Facebook Svart 22.Mars.2009 ...enig. Hårreisende innlegg. Gratulerer med flott båt blueline!! Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 22.Mars.2009 Del på Facebook Svart 22.Mars.2009 Jeg synes 35 er flott. Faktisk en del deltaljer som er godt illustrert av Roaldbj. LED lamper, ny innredning og 6 wincher. Tror Bav 35 kommer høyt på statestikkene over solgte båter i år. Flott båt. Lykke til med salget Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
olews Svart 23.Mars.2009 Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 35'en var utstilt i Göteborg, jeg var ombord i samme i London også der stanga ikke bordet heller i døra. Man blir jo veldig kristisk etter å ha vært ombord i Regina 40 av Malö ! Den setter en viss standard !! Les forresten omtale av HR 372 i siste nummer av Yachting Monthly, der sparer de ikke på lovordene om Orust håndverk. Bavarien fant jeg ikke noe annet å sette fingeren på, alt er egentlig ok, det er bare et håndverket er så mye finere i Malöen. Kan det rettferdigjøre den høye prisen ? Kanskje hvis man har veldig mye penger, men det har ikke jeg. Jeg har ikke budsjett til denne Bavariaen engang (statsansatt) så jeg kommer til å seile Sirius (Norsk Belle 31) i endel år framover. Ole Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Gunga Din Svart 23.Mars.2009 Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 Man blir jo veldig kristisk etter å ha vært ombord i Regina 40 av Malö ! Ole jeg var oxo ombord i Regina 40, men den var byggd av "Regina af Vindö Yachts AB" Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
jandrea Svart 23.Mars.2009 Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 (redigert) Gratulerer med godt båtvalg. Sammenlignet du Bav-en med Hanse 350 som lå like ved? Iså fall hva fikk deg til å velge Bav isteden for Hansen? Redigert 23.Mars.2009 av jandrea (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
baatsman Svart 23.Mars.2009 Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 jeg var oxo ombord i Regina 40, men den var byggd av "Regina af Vindö Yachts AB" Same shit Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
olews Svart 23.Mars.2009 Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 Ja, selvsagt er Regina bygget av Vindö, min feil ! Tabbe. Skjønner ikke hvorfor jeg sliter med Malö og Vindö ? Selv om de er nær i geografi er de jo forskjellige. Ole Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Gunga Din Svart 23.Mars.2009 Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 Malö = blå rand o löygang på targa Regina = DS båter Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
olews Svart 23.Mars.2009 Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 Ja, og Malö har en "m" i baugen. Det er ikke problemet å holde fra hverandre når jeg ser dem, men å huske når jeg snakker og skriver. Må innom til høsten og se hvordan en slik dronning bygges hos Vindö. Nå er heldigvis messa over og faren for å bli lurt til å kjøpe over evne er over. Burde kunne legge seg inn som dårlig betaler hos innkassoselskapene slik at man ikke får lån selv om man prøver. Så slipper man å bli fristet. VISA kortet kan man sette grensen så lav man vil. Ole Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
baatsman Svart 23.Mars.2009 Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 (redigert) Blå dekorlinje=kvalitet Stemmer ikke det Gunga Rød dekorlinje=Kvantitet Redigert 23.Mars.2009 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
bjoris Svart 23.Mars.2009 Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 (redigert) Gratulerer med ny båt! Jeg har bare sett på B34en som jeg kikket på før jeg valgte Hanse 350... Kunne vært interessant å høre bakgrunnen for valget om du da har vurdert 350en til Hanse også... Evt om du har vurdert andre modeller, antar 3 lugarer har vært et poeng for deg siden du velger 35 og ikke 34. Men så er det vel også ny innredning i 35en... forstår den er blitt bra, spennende! Beneteau 34, har du kikket på den? En innredningsforskjell i disse er jo at Hansen i 3 kabiner versjonen har toalettet fremme. Vi har jo diskutert toalett plassering et par ganger på baatplassen... Vi vurderte en del merker som f.eks Beneteau 343 (34en deres var ikke kommet på markedet høsten 2007) som har 3 lugarer og toalettet ved nedgangen og syns dette tok mye av plassen og iallefall romfølelsen i båten. Finnes ikke noe rett eller galt her, vi har alle våre preferanser, men det kan jo være moro å diskutere dem... Uansett, lykke til med ny båt. Skal du hente den i Danmark eller er slike detaljer satt på vent frem til salget er i boks... Vi her har alltid stor interesse i å følge "båthentere" live så veldig moro om du vil holde oss orientert om den prosessen... Redigert 23.Mars.2009 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Mulligan Svart 23.Mars.2009 Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 Ja, selvsagt er Regina bygget av Vindö, Vindö bygger ikke seilbåter. Motorbåter i små opplag. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 23.Mars.2009 Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 Blå dekorlinje=kvalitetStemmer ikke det Gunga jo, men ingen regel uten undantag, det finnes billige plagiat fra kontinenten.... enklast o skille dem åt er o se på kjölen(om den nu finnes kvar?!) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
olews Svart 23.Mars.2009 Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 Sannsynlighet for å miste kjølen er liten, men større enn null. Har du mange nok båter solgt og på vannet vil sannsynligheten nærme seg 100%. Så store serier som masseprodusentene har må slike feil forekomme fra tid til annen. Og oftere enn de med mindre serier selv om masseproduksjonakvaliteten er like god. Så kan men selvsagt spørre om kvaliteten til masseproduksjon er høyere enn håndverksproduksjon ? Det ser penere ut, men mandagsbåter er det vel flere av med håndverk ? Ad. Vindö er hele navnet på verftet Regina af Vindö Yachts AB, jeg visste ikke om at det var bare Vindö også. Ole Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Gunga Din Svart 23.Mars.2009 Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 varvet ligger på Vindön....det er gamle "Aphrodithe-varvet" det gamle Vindövarvet, det som finnes kvar, syssler med vinterförvaring i en del av lokalerna..... i de gamle Vindövarvslokalerne finns även Nordwest Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
blueline Svart 23.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 Jeg var ombord i både Hanse 350 og Bavaria 35. Personlig liker jeg begge båter, men totalt tror jeg at min familie blir mer fornøyd med Bavariaen. Seilmessig er sikkert Hanse bedre, men for oss er bokomforten/hvor praktisk det er å bo i båten viktigere. Vi blir ofte 6 personer på tur å da ser det ut som om spiseplassen/sittegruppen inn vil fungere bedre. Toalettrommets plassering gjør at vi(min kone og jeg) får mer uforstyrret søvn når vi kan sove i forcabin uten andre vegg i vegg/ink. toalettrom. Totalt sett synes jeg Bavariaen virker bedre sammenskrudd og da jeg har god erfaring med kvaliteten på vår nåværende Bavaria og samtidig har fått suveren service på de småfeilene vi har hatt. Bytte av ekkolodd og styringsenhet til varmeapparat. Begge deler ble tilsendt i posten i løpet av få dager. Vi kommer til å kjøpe til Vindskjerm/glassruter i stedet for tradisjonell sprayhood og det synes jeg ser bra ut på denne Bavariaen men på Hansen tror jeg det vil se rart ut med faste vinduer. http://www.batrutor.se/menu,948,1083,page,1083.html Forøvrig leverer Kapell o Annat sprayhood og cockpitkalesje av suveren kvalitet/funksjon.(Jeg har ikke opplevd bedre kvalitet så langt.) Og til slutt. Min kone liker Bavaria best og da er jeg så enkel at når jeg får "lov" til å kjøpe en båt jeg liker gjør jeg det før hun ombestemmer seg. Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 23.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 Jeg liker også løsningen med dører til Cockpit i stedet for plexiskiver som skal tres i. Ved kjølig vær er det mer praktisk og letter å betjene for barn. Jeg bruker i utgangspunktet båten som en snekke og seiler når det passer meg. Da liker jeg å girbetjening og alle instrumenter i pidestallen. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 23.Mars.2009 Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 Sannsynlighet for å miste kjølen er liten, men større enn null. Har du mange nok båter solgt og på vannet vil sannsynligheten nærme seg 100%. Ole du har så rett, til og med småprodusenter som SY har problemer med kjølen, det har hendt at de har gått inn i båten når båt har stått på land, håper ikke det skjer flere da dette verftet har gått konk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.