Kodvaag Startet 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 20.Mars.2009 ....her er nemlig mine nymonterte! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
avmønstret5 Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Veldig bra, skulle gjerne ha hatt slike selv. Men bare en liten anmekning i all vennskapelighet knyttet til betegnelser. Dette er to lysventiler, fine sådan, det er kun koen som koøyer. Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Jeg syns de kuøyene ble veldig fine, og jeg syns du skal fortsette å kalle de akkurat det. Sjømannslivet er fullt av ord og uttrykk, og med mange lokale variasjoner. Det bør være plass til de alle. Et lite oppslag i Bokmålsordboka gir dette resultatet: Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
avmønstret5 Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Kan være det står i ordboka, men da du seilte til sjøss ÅtteGlass, så du igjennom noen koøyer eller kuøyer da eller støtter du deg bare til boka? Jeg er litt engasjert i at vi båtfolk bruker de maritime utrykk og ord som finnes, da trenger vi ikke å "parkere" og "rygge" så mye. Men Kodvaag kansje du kan si litt om hvordan du laget disse (kall de hva du vil) Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 21.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Men Kodvaag kansje du kan si litt om hvordan du laget disse (kall de hva du vil) Jeg lagde to runde hull på 12 cm i diameter og skrudde fast de runde kjellervinduene med messingkarm. (Har ikke laget selve gluggene, de kjøpte jeg ferdige) Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
avmønstret5 Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Kan du si noe om hvem som selger slike? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Her kan du få tak i slikt. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Oj, 2590.- pr. stk? Da må jeg nok finne en annen løsning/andre produkter eller leverandør... Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Oj, 2590.- pr. stk? Får jo fra 550 kroner å oppover da , nok å velge i .Maritim har flere og Tra-Mar.no har ,Båtbua osv osv .Det er bare å velge å vrake som det heter ,dem som koster 545- hos nettbåt er jo til og åpne også ....... Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.