henboe Startet 18.Mai.2004 Link til dette innlegget Startet 18.Mai.2004 Hei, har et vp 280 drev, og mistet propellen på fredag... skal nå kjøpe ny, og lurer på om man kan ha "lang" propell, på en kort aksel? er det ikke bare og droppe skiven?? på volvo`s sine hjemmesider står det at V8 Diesel motorer som jeg har alltid skal ha lang propell...må jeg bytte aksel og?? noen som kan hjelpe meg? mvh Henboe Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 18.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2004 ganske sikker på at akselen er lengere til long hub popellene. Dette bør du kunne få sjekket på www.eurofritid.no/images/280 der ligger det tegninger med nummer på delene. Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 18.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2004 sorry adressen er www.eurofritid.no/images/280transom.gif klikk deg til riktig tegning. Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 18.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2004 sorry adressen er www.eurofritid.no/images/280transom.gif klikk deg til riktig tegning.fikk ikke så mye informasjon av de tegningene... er det noen her som har prøvd? Sitér dette innlegget Link to post
Geir V. Svart 18.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2004 Gå inn på denne linken https://baatplassen.no/medlemssider/filer/V...290_service.zip på side 130 står det om lange og korte akslinger. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 18.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2004 Jeg har selv hatt både propell med langt og kort boss på mitt 280 drev. Eneste forskjellen er selve konen som du monterer propellen med denne er kortere ved bruk av propell med langt boss. Evt. er det en adapterplate på konen for kort boss som du kan ta bort. Meg kjent er det ikke forskjell på lengden på selve akselen på 280 drevene. mvh Sverre Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
henboe Svart 19.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2004 Jeg har selv hatt både propell med langt og kort boss på mitt 280 drev. Eneste forskjellen er selve konen som du monterer propellen med denne er kortere ved bruk av propell med langt boss. Evt. er det en adapterplate på konen for kort boss som du kan ta bort. Meg kjent er det ikke forskjell på lengden på selve akselen på 280 drevene. mvh Sverre Takk Sverre...endelig en som svarer som har prøvd, og ikke bare tror.... dem er det mange av både her og på båtplassen til båtmagasinet... Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 21.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2004 Lærte idag av en propellguru at alle motorer med stort dreiemoment skal ha longhub propell....og en V8 diesel har jo det..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.