JoachimogMalene Startet 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 21.Mars.2009 Heisann. Jeg har en 93 mod 9,9hk evinrude som tydelig trenger litt stell. Mest sannsynlig er det en pakning som er gåen. Det kommer bobler og damp ut her Noen som vet hva den pakningen heter? Kan man lage den selv? Også ved litt turtall så pipler vannet ut der stammen og motoren går sammen. Henger dette sammen med den pakningen? Litt vanskelig bilde å skjønne. Mvh Joachim Sitér dette innlegget Nå med båtførerbevis Link to post
Valianto Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Var det ikke den som gikk under?? Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
JoachimogMalene Svart 21.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Hehe,det stemmer det ja. Sitér dette innlegget Nå med båtførerbevis Link to post
Droll Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Mest sannsynlig er det en pakning som er gåen.Det kommer bobler og damp ut her Noen som vet hva den pakningen heter? Kan man lage den selv? Antagelig så er det delenr 0336947 SEAL, Cover Kjenner ikke motoren, men kan se ut til at det er snakk om en gummi ring.... du kan muligens ta av lokket ( termostaten ligge under lokket ) for å se om gummi ringen er skadet eller om det er korrosjon som gir lekkasje. Ny gummi ring må antagelig kjøpes, men litt paknings sement kan brukes..... Også ved litt turtall så pipler vannet ut der stammen og motoren går sammen.Henger dette sammen med den pakningen? Mulig, men det burde du kunne se ved å studere motoren under gange... Kan også være pakningen imellom blokk og stamme men å bytte den pakningen kan være tidkrevende, uifra motorens tilstand er nok muligheten stor for en fast rustet bolt eller 4 .. Delenummeret tror jeg er : 0325721 GASKET, Powerhead to exh. hsg. På tid å bytte plugger også ?? Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
JoachimogMalene Svart 21.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Takk for et utfyllende svar. Da har jeg litt å gå etter. Pluggene er faktisk ikke mer enn 2-3 mnd gamle,men som skrevet over så var båten under vann for 2 uker siden,og jeg skulle kanskje brukt litt mer ferskvann på den enn jeg egentlig gjorde. Sitér dette innlegget Nå med båtførerbevis Link to post
JoachimogMalene Svart 25.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2009 Fikk omsider tak i tomme verktøy og åpnet opp,og denne pakningen er ikke mye å samle på. Får nok opp på maritim og bestille en ny en. Sitér dette innlegget Nå med båtførerbevis Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.