Jump to content

And the winner is ...

bliss X

Recommended Posts

Artig! Vinneren er signaturen "Genesis" med null - 0 - innlegg på Båtplassen.

Håper at han har båt, og at han en eller annen gang får vite at han har vunnet.  :confused:

Vil også gratulere vinneren. Men hvem er han?.

Har prøvd å søke tilbake til det opprinnelige innlegget,. Fant dette:

https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...4232403;start=2

men det synes som om det aller første er slettet. Får opp denne meldingen.

"Dette emnet eksisterer ikke på dette forumet. 1066913423 : 4954. "

Men ble beroliget av Lasse:

Ingen fare. Vinneren ble kontaktet umiddelbart

Heldig fyr - spør du meg. Hadde bare vært medlem i nøyaktig 2 måneder.  Han bør kjøpe Lottokupong snarest mulig.

Men han har ikke respondert ennå etter hva jeg kan se. Men han var logget inn den 19.05.2004, akkurat den dagen trekningen var så vi må nok regne med at han har fått meldingen.

Var selv ikke en av deltagerne, da jeg tok dette sertifikatet endel tid før konkurransen.

KAT

Kan godt være enig i at vinnere i fremtidige konkurranser bør være aktive medlemmer, men hvor skal grensen for å være aktiv gå. Holder det med ett innlegg, eller 10 innlegg, eller må en ha vært jevnt aktiv over en lengre periode, eller holder det med å være aktiv leser av forumet.............??   Ser for meg at det vil være vanskelig å sette opp kriteriene.

En annen ting med akkurat denne konkurransen var jo også at den var forbeholdt noe få, nemlig de som tok VHF-sertifikatet innenfor et visst tidsrom. Kanskje noe å tenke på til en annen gang at alle ("aktive") brukere kan få være med :confused::wink:

Men jeg henger meg også på med gratulasjoner til vinneren.

Hei.

Undskyll meg, men jeg blir nesten flau på vegne av aktive brukere av forumet!  :confused: Er det den store Norske folkesykdommen, - misunnelse som er ute og går? Her ble det funnet frem en "gullerot" for å få folk til å ta VHF serifikat for deres egen og vår sikkerhet, og så surmules det over at vinneren ikke har vært (nok) aktiv på forumet?

Det er nesten som jeg vil levere tilbake vimpel og diplom etter at jeg ble valgt til båtentusiast 2003. Håper at jeg ikke bare ble valgt på grunn av at jeg har vært svært "snakkesalig" her på forumet, men også pga. at noen har hatt nytte av det jeg har skrevet.

Gratulerer med VHF'n Genesis!   :wink:

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Dette ble vel noe dramatisk?  :lol:

Kan gjerne presisere igjen at dette ikke er surmuling. Og det er ikke misunnelse. Jeg unner Genesis VHFen, og har ingen intensjoner om å ødelegge vinnergleden.

Er bare så ærlig å innrømme at det hadde vært morsommere å se at en gjenganger på forumet hadde vunnet premien. Håper derfor at Genesis som er ukjent, likevel er en hyppig leser, og deler den genuine båtinteressen med oss andre her.

Det er jo nettopp den genuine interessen for båt som gjør at du Lars H fikk din utnevnelse. Glad i båtliv, deler villig av din kunnskap, og deler dine opplevelser på sjøen. Så opptatt av båt at det ikke er nok å være på havet, men når man har fast grunn under føttene må man sitte foran skjermen å kose seg med baatplassen  :sailing:

Hei.

Undskyll meg, men jeg blir nesten flau på vegne av aktive brukere av forumet!  

Enig Lars.

Til opplysning kan det nevnes at Telenor/Sjøassistanse i hele vinter og vår har drevet utstrakt kursvirksomhet for å få flest mulig til å ta VHF sertifikatet. Som en ekstra gulrot får kursdeltagere medlemskap i Sjøassistanse, abonnement på Praktisk Båtliv og muligheten til å bli med i trekningen av VHF apparatet. Regner med at VHF'en er stilt til rådighet av Sjøassistanse og/eller deres samarbeidspartnere.

For meg ser det ut til at baatplassen.no kun har administrert registrering av lotterideltagere samt selve trekningen. Som motytelse har vi fått link på Sjøassistanses sider samt at kursholder har henledet deltagernes oppmerksomhet mot oss med anbefaling om å registrere seg og delta i trekningen. Ihvertfall ble det gjort slik på det kurset jeg var med å arrangerte.

Så det er vel bare naturlig at mange (for ikke å si de fleste) av de som har deltatt i trekningen er nye medlemmer her hos oss.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Er bare så ærlig å innrømme at det hadde vært morsommere å se at en gjenganger på forumet hadde vunnet premien. Håper derfor at Genesis som er ukjent, likevel er en hyppig leser, og deler den genuine båtinteressen med oss andre her.

Enkelte tanker bør man holde for seg selv HaJ. Genisis har åpenbart gjort en innsats og tatt VHF sertifikatet. Hvis han/hun ikke har funnet det bryet verdt å bruke tid på forumet, sier det mest om oss som er her fra før.

Noen kommentarer fra denne kanten:

I den perioden VHF'en har vært til utlodning har jeg holdt noen VHF-kurs. Ved hvert enkelt kurs har jeg printet ut den aktuelle siden her fra forumet og delt den ut til alle kursdeltagerne.

Jeg har skrøtt uhemmet av baatplassen, jeg har skrøtt av VHF'en og jeg har oppfordret hver enkelt til å blir brukere av baatplassen  -  og melde seg opp til trekning av VHF'en.

Blant de som er påmeldt til trekning kjenner jeg igjen noen av mine kursdeltagere, men der kan sikkert også være flere som har skjult seg bak et merkverdig nick.

Uansett: dette var et flott tiltak og jeg håper at det gjentar seg neste år!

mvh

Poseidon

PS

Hvis så pass få av baatplassens flittigste brukere er kommet med i trekningen, så må vel det skyldes at de aller fleste (av oss) hadde VHF-sertifikatet leeeeeeenge før vi hadde mulighet for å vinne noe som helst :sailing:  -  den gangen "læreboken" var en avskyelig grønn lefse med utdrag fra forskriftene....

DS

Med vennlig hilsen POSEIDON

Helt enig med deg Nadheim. Hadde nok heller ikke delt disse tankene dersom jeg hadde hatt den kunnskapen som jeg nå har fått etter å ha lest innlegget til Rolf. Mitt utgangspunkt var derfor et helt annet. Mange takk til Rolf. (og til Poseidon som rakk å poste innlegget sitt mens jeg tastet på mitt  :lol:) Det er nok flere med meg som finner innleggene avklarende.  :sailing:

Fordi om noen kommer med et ønske om at det skal være aktive brukere av forumet som skulle hatt mulighet til å vinne, trenger det ikke være misunnelse.

Jeg ønsket også at en ivrig bruker av forumet skulle vinne, på grunn av at en tegner seg et bilde av den fyren, og føler at en kan si at det var "han" (eller "hun") som vant den. Nå er det bare et nick navn vi har på vinneren.

Så derfor, GENESIS, gjør deg til kjenne, slik at vi kan si, det var han, som vant den.

Gratulerer Genesis med VHF-en.

mvh

Kjelli, som håper på sjøsetting til helgen.

PS: Siden jeg ikke vant, får jeg ta meg en tur i butikken og kjøpe en............

Synes dette er et bra tiltak, har selv ikke VHF eller dertilhørende sertifikat, men kan godt tenke meg å ta det.

Men er vel litt tilbakeholden og har vel heller ikke penger til dette da et apparat koster noen tusener  og kurs vet jeg ikke hva koster,så er det snakk om hvilke type apparat man skal noen sier dette er bra og andre sier dette merket er bra. Blir vel litt forvirra i det store markede som er, det gjelder vel andre apparaturer og (ekkolodder,kartplottere ogsåvidere)

Men det var jo hyggelig du vant, gratulerer  Genesis :wink:

hilsen Plomma I, roynils@online.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...