Jump to content

Plassering av batterikassa i tresnekka ? Mange dumme spøsmål

Even Neve

Recommended Posts

Jeg har en tresnekke med motorkasse. Til nå har batteriet stått på dørken ved siden av motorkassa. Dette er ikke så ønskelig og jeg vurderer annen plassering.

Akter om motorkassa er det en kort sittebenk på hver side. Helt bak er det et lite dekk og låsbart rom under. Jeg kunne tenke meg å plassere batteriet bak der en plass. Men lurer på følgende:

Hvor lange kabler kan jeg ha til startmotoren. Det blir fort over 120 cm fram til motoren?

Hvilket kvadrat må jeg opp i hvis det er mulig å plassere batteriet så langt fra motoren?

Kan jeg legge kablene nede under dørken, eller er det best å gå over dørken så mye som mulig.

Hva må jeg tenke på hvis de legges under dørken og risikerer å bli våte.

Neste spørsmål er omkring tenningspanelet. Dette har til nå stått på innsiden av motorkassen. Dette syntes jeg var upraktisk , hvis jeg må ha av kassa må jeg koble fra panelet.

Kan jeg plassere dette på siden av båten - under relingen eller lignende. Har avstanden fra tenningslåsen noe å si ?

Håper noen kan bidra til noe, eller alt , her.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...