Jump to content

With-forviklinger?

Baywatch

Recommended Posts

I "Båter til salgs" observerte jeg her om dagen 2 ulike annonser for merkenavnet With, en innrykket av Withboats.com og en av Euro Fritid. Jeg trodde at With nå ble produsert på Sri Lanka av Viksund, men les bare:

- I annonsen fra Withboats.com lanserer man den nye With 570, og slår fast at "All produksjon av "With" foregår nå i Europa, og bygges i henhold til Europeisk standard og ved kvalitetssikrede (ISO 9001) verft". På hjemmesiden advarer man mot kopier produsert utenfor Europa.

-Euro Fritid,derimot, skriver: "Samtlige With båter produseres i dag av VIKSUND ASIA LTD og selges kun gjennom Euro fritid AS sitt forhandlernett. Se derfor opp etter kopier.

- Withboats.com opererer med "authentic With" på sine båter, som en garanti for ekte vare produert i Europa

- Euro Fritid har sin "original garanti" på sine båter, som skal være ekte vare, produsert på Sri Lanka.

- Leverandørene opererer med ulikt modellprogram

Framleis forvirra? Jeg også!

Kan noen forklare? Er alt som det skal være her, eller aner vi en aldri så liten "såpeopera" i bransjen?

Ja, dette var mildt sagt merkelig.

Det må være en forbindelse mellom dem da begge bygger på de nye formene, dette er ikke de samme båtene som ble produsert av KMV og senere Skipsplast.

Spes. er innelinerene radikalt endret ift originalen på de fleste modeller, bl.a. med hevet dørk (bedre selvlensing).

Så vidt jeg kan se er det bare 265-modellen som er uforandret i fasongen.

• 4 uker senere...

Anbefaler alle som er interessert i denne "såpen" om å lese nyeste Praktisk Båtliv (nei, jeg har ikke aksjer i forlaget!) Nå viser det seg at også TH plast (Hobbybåtene) ufrivillig er dradd inn i konflikten. Tydeligvis noen Cowboyer innblandet her! Tipper Bror With snur seg i sin grav. Synd det skulle gå slik med disse geniale båtene.

• 1 måned senere...

Aha, dette forklarer hvorfor begge bruker de nye formene.

Litt av noen påstander som kommer frem i den artikkelen.

Dersom det stemmer at Viksund har levert båter av elendig kvalitet og med ugyldig CE-merking må man virkelig begynne å lure....

Noen her på forumet som har kjøpt en av disse båtene??? :confused:

Synd at både With og Viksund navnene tilsøles av denne gjørma.

Jaja, min With 528 jeep er av god(?), gammel Høllen kvalitet, Viksund 27 Columbi'en jeg hadde tidligere var ihvertfall en ordentlig Viksund.

Nå for tiden er det sannelig ikke så lett å vite hva som er hva og hva som er bra....

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...