Jump to content

Hjelp til lednings nett på bravo drev.

KaRsK

Recommended Posts

har ett mercruiser bravo drev der det er ledninger til Mercanode systemet , trim /tilt sensor , og en jeg ikke vet hva er .

den siste lurer jeg fælt på hva er til , og den står ikke i monteringsanvisningen heller .. er 2 sorte ca 2,5mm ledninger.

noen som kan hjelpe ?

lurer på om det kan væer til Startsperre når drevet ikke står i fri , men det trodde jeg var vanlig å ta i fra fjernkontrollen ?

håper noen vet hva jeg mener :) :)

Hei

På drevet ditt sitter det helt sikkert en trim indikator på den ene siden og en trim limit switch på den andre siden, originalt så skal det da gå to svarte ledninger til hver av disse (det er de som sitter i sammen to og to ledere) De resterende ledningene går til mercatode systemet, det skal være en pluss og minus hvis jeg ikke tar helt feil.

Skulle ikke være noe problem selv om du heiser på plass motoren, jeg byttet trim indikatoren selv om motoren stod i. Trangt som fy men det går greit.

-Xlnt

Redigert av Xlnt (see edit history)

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

blå rød hvit på bildet går til en plugg - trim tilt - til Busskabel.

mercatode systemet har også egen plugg

så denne kabelen med 2 sorte ledninger.. kan det rett og slett være unødvendig å bruke den , da allerede blå,rød,hvit går til buss systemet og at kanskje det stopper drevet fra å gå for høyt opp ?

hehe litt kronglet skrevet :)

Denne siden har litt stuff for ditt merc drev.

For det første . Der skal være 4 svarte ledninger som henger sammen i par. 2 skal til tilt limmit switsh og 2 skal til tilt instrumentet ditt. (2 klokker på utsiden på kvar side av drevet.=

Dei andre ledningene skal innpå Mercatode boksen din. Skal se om eg ikke har ein bok som forteller hvilken til hvor.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Denne siden har litt stuff for ditt merc drev.

For det første . Der skal være 4 svarte ledninger som henger sammen i par. 2 skal til tilt limmit switsh og 2 skal til tilt instrumentet ditt. (2 klokker på utsiden på kvar side av drevet.=

Dei andre ledningene skal innpå Mercatode boksen din. Skal se om eg ikke har ein bok som forteller hvilken til hvor.

det er kun 1 par med sort kabel .. det er til limit switch - trenger trolig ikke brukes i mitt tilfelle da motor er klargjort for kabelen under...

neste kabel er 3 ledninger som går til tilt og (tror jeg) limit switch ..

siste er mercatode systemet.

er 2008/09 drev dette og da er det ikke 2x sorte kabler :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...