mea Startet 19.Mai.2004 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2004 I går fikk jeg endelig min nye stolthet på sjøen etter noen uker med oppussing. Var første gangen jeg prøvde skuta i det våte element, og alt fungerte bra :) Heldigvis... Ble veldig overasket over hvor fin gange det var i en YANMAR 2QM-20. Gikk stille :) Legger ut noen bilder, før og e. oppussing. Det eneste som irriterte meg litt var at det var litt vibrasjoner i motor/aksling ved noen turtall. Er dette vanelig...? Så ut til at akslingen var rett når motoren gikk på turtall den likte... etter litt opussing :) Hilsen Morten Skipper på "THE MASTER" Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 19.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2004 ...Det eneste som irriterte meg litt var at det var litt vibrasjoner i motor/aksling ved noen turtall. Er dette vanelig...?Gratulerer med sjøsetting! Moro? Tenkte bare å nevne at 2GM20'n min også vibrerer i større og mindre grad. Forrige eier hadde eksperimentert og funnet visse pådrag hvor vibrasjonene var mindre og disse var avmerket på gasskontroll-huset. Har ikke fått forsket så mye på det ennå, men regner med å se mer på det når prosjekt støydemping settes igang, sannsynligvis til neste vår. Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 19.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2004 Gratulerer med sjøsetting! Du har ikke bilder av skuta når den ligger på sjøen og? Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Walter_S Svart 19.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2004 Gratulerer, mea! Flott båt og kjempebra motor!! Alle motorer har noen turtallsområder hvor vibrasjonen er større eller mindre - bruk ørene og hue, så går det bra! ......funnet visse pådrag hvor vibrasjonene var mindre og disse var avmerket på gasskontroll-huset.Bruker stort sett ørene min til dette! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Anders Svart 19.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2004 Gratulerer med sjøsetting og vellykket prøvetur! Fint at alt har gått bra hittil, og håper det fortsetter sånn. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 19.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2004 ...Bruker stort sett ørene min til detteJa, men er det stabilt, er det veldig greit å bare dra på til nærmeste hakk i kontrollhuset og være "i mål" med en gang. Ikke minst hvis f.eks. Admiralinnen skal stå ved roret en tid. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.