Jump to content

Sjøsatt snekka "THE MASTER" i går - Master 680,

mea

Recommended Posts

I går fikk jeg endelig min nye stolthet på sjøen etter noen uker med oppussing. Var første gangen jeg prøvde skuta i det våte element, og alt fungerte bra :) Heldigvis...

Ble veldig overasket over hvor fin gange det var i en YANMAR 2QM-20. Gikk stille :)

Legger ut noen bilder, før og e. oppussing.

Det eneste som irriterte meg litt var at det var litt vibrasjoner i motor/aksling ved noen turtall.

Er dette vanelig...? Så ut til at akslingen var rett når motoren gikk på turtall den likte...

Bilde

etter litt opussing :)

Bilde

Hilsen Morten

Skipper på "THE MASTER"

...Det eneste som irriterte meg litt var at det var litt vibrasjoner i motor/aksling ved noen turtall. Er dette vanelig...?

Gratulerer med sjøsetting! Moro? Tenkte bare å nevne at 2GM20'n min også vibrerer i større og mindre grad. Forrige eier hadde eksperimentert og funnet visse pådrag hvor vibrasjonene var mindre og disse var avmerket på gasskontroll-huset. Har ikke fått forsket så mye på det ennå, men regner med å se mer på det når prosjekt støydemping settes igang, sannsynligvis til neste vår.

Gratulerer, mea! Flott båt og kjempebra motor!! :lol: Alle motorer har noen turtallsområder hvor vibrasjonen er større eller mindre - bruk ørene og hue, så går det bra!

......funnet visse pådrag hvor vibrasjonene var mindre og disse var avmerket på gasskontroll-huset.

Bruker stort sett ørene min til dette!  :lol:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...