Gunda Startet 23.Mars.2009 Del på Facebook Startet 23.Mars.2009 Hei ! Jeg driver og monterer ny VHF, M-Tech MT500. Denne skal koples opp mot kartplotteren (Cobra). Problemet er at ledningen til denne sammenkoplingen er for kort og må skjøtes med ca 0,5 m. Regner med at dette er en "spesialkabel"??. Er det veldig viktig å ha "riktig" dimensjon på denne ? Er det noen som eventuelt vet hvilken dim. det er og om det er kurant å få tak i denne hos f.eks. et elektronikkfirma ? Takknemlig for svar ! Mvh Gunda Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 23.Mars.2009 Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 Hvis jeg forstår deg rett så er det den kabelen som gir informasjon om posisjonen som er for kort? Da er det et enkelt NMEA-signal det dreier seg om, helt uten kritiske krav til kabelen. Hvis du ikke selv har noe liggende som kan brukes så kan du kanskje ta med den kabelen som er for kort til butikken, slik at du får vist dem hva som skal forlenges.... Finner du ikke noe bedre kan du bruke "lampettledning" Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Gunda Svart 23.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 Ja, det er den som gir info om posisjon jeg mener. Da sier jeg bare takk for informasjon ! Mvh Gunda Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 23.Mars.2009 Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 Antar det er serielt grensesnitt (mao RS232) og da er det ikke noe problem selv med en "lampettledning" opp til 15 meter kabel. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
2nd Trikker'n Svart 23.Mars.2009 Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 Jeg ville fortsatt med skjermet toleder, og jordet den ene enden av skjermen til "NMEA felles jordpunkt" Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 23.Mars.2009 Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 Har du en nettverkskabel kan du bruke den. Mange fargete kabler som gjør det lett å forlenge kabelen. Bruker slike kabler til mye rart og fargene gjør det enkelt å koble alt riktig. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Mulligan Svart 23.Mars.2009 Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 Nå skal du høre no rart 2nd Trikker'n. Jeg er faktisk helt enig med deg. Det er steile flanker på de der og de kan høres godt på andre apparater hvis de får "løpe løpsk". Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 27.Mars.2009 Del på Facebook Svart 27.Mars.2009 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.