Khaoz Startet 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 23.Mars.2009 (redigert) Jeg har kjøpt denne: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16781732 Noen som har erfaringer med denne motoren? Ser dette ut som et greit kjøp? Timeantallet skal stemme... Hva med gearet? Er det en grei kombinasjon? Jeg vet absolutt ingenting om BMC annet enn at den er engelsk :\ Er det noe spesiellt jeg burde være obs på? All synsing er bedre enn ingen synsing! Redigert 23.Mars.2009 av ivrig (see edit history) Sitér dette innlegget There are two choices in life-Take it or leave it Link to post
Khaoz Svart 23.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 Noen som faktisk kan se hva slags BMC motor dette er? Sitér dette innlegget There are two choices in life-Take it or leave it Link to post
BjornLie Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 Har du tittet på manualene til KD trading som fører deler til BMC? KD Trading Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
GeirFrode Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 BMC - BLMC - Leyland 1800? Kjært barn har mange navn. Oppgis til å yte alt fra 36 til 52 hk. Hvis det er den typen jeg tror, er det en helt grei maskin. Kanskje ikke den enkleste å få deler til, men det er som regel ikke mye man trenger heller. Kan ha en tendens til å ryke litt ved oppstart, men hva så.....Det roer seg vanligvis ganske fort. ZF- gearet har jeg ingen erfaring med. Sitér dette innlegget Link to post
Khaoz Svart 23.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 Stemmer, det er en bmc 1800d med bowman marinisering og jonson impellerpumpe:) Ryker visst litt ved oppstart men gir seg raskt. det kan jeg leve med. Takk for linken til KD Trading. Sitér dette innlegget There are two choices in life-Take it or leave it Link to post
Elmer Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 Jeg hadde en BMC 1500 i den forrige båten. 4 sylindret og sagt å yte 36 hk. Hadde en overhaling på den. Etterpå gikk den fullstendig feilfritt. Det jeg synes var mest underlig var at den uansett temperatur ute krevde laaang gløding ved oppstart på kald motor. 4 sylindre selv på en så vidt liten motor er ikke så vanlig, men absolutt en fordel synes jeg. Gir en mye jevnere gange en 3 sylindre. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Moas-ark Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 Jeg hadde også en Bmc 1500/captain på 36hk, problemfri på mine 6år. Men som sagt, den må alltid glødes! Sitér dette innlegget Nancy, trenekke 21 fot fra 1930. 1995-2001 Arina hvalersnekke 27 fot. 2001-2008 Miranda mahognysnekke 33 fot. 2008- 2021 Dirlanda, tre-motorseiler, 29 fot. 2021- Link to post
SamH Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 Jeg kjøper deler til BMC 2.52'n min her: http://www.asap-supplies.com Grovt sett litt over halv pris lev Norge ift. kdtrading. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.