Homer Startet 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 23.Mars.2009 Når ting høres for godt ut til å være sant, så er det ofte det også. Er det noen som har erfaring med StayClean for båt? http://www.avansert.no/ De lover blant annet gull, lite rur og grønne skoger hvis man benytter produktene på propellen, ikke dumt hvis det funker... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 Jeg har brukt nanoprodukter (TCnano) på båten. På den mørke blå stripen nedenfor fenderlisten er i hvert fall gelcoatvarianten det beste jeg har funnet til nå av poleringsmidler. Men TCnano for propell hadde samme effekt som alle andre midler jeg har forsøkt mot rur, 0% effekt. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
880 Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 Testet TCnano på drevet i forrige sesong og det var NEDTUR. Groddee mindre med ikke noe året før.. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Jan E. Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 (redigert) Ja nano teknologi er nok en liten revulosjon med tanke på vask/rens, og holde det rent. Men også her som med alt annet er det nok noen produkter som er mye bedre en andre. Men ser de fleste reklamerer med Miljøvennlig. Og det er kanskje å dra det litt langt foreløpig? Flere forskere har gitt et varsku om at det kan være miljøskadelig, spesielt for alt levende. Og de er spesielt skeptisk til kosmetikk, og annet til å ha på kroppen. Nanosølv har vel kommet flere steder, og skal virke luktdrepende. Redigert 23.Mars.2009 av Jan E. (see edit history) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Blue_Dragon Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 Den store fordelene slik jeg ser det er at en kan gjøre alt i en operasjon. En stor fordel når man ofte er på land bare noen få timer. Sitér dette innlegget Link to post
flight Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 har ikke stor tro på dette men en kompis av meg har startet opp med dette og har lovet gull og grønne skoger. Om jeg brukte hans produkter ville jeg få en båt som ser ut som ny Mitt tilbud ble da han tar full vår rengjøring på min polar 29 som demo båt dette kan jo bli en behagelig vår puss Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 24.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Har brukt det både på skrog og propell uten at jeg kan se noen bedre virkning enn andre produkter som jeg har brukt opp i gjennom årene. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 24.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Hjalp til med å ta opp en båt sist sesong som hadde brukt dette stoffet. Denne så slik ut:( Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Gjesti Svart 24.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Har brukt TC nano på drevet på min VP DPH i 2007 sesongen og det var ikke noe bedre enn andre prøvde produkt. I fjor tok jeg en annen variant da jeg kjøpte vanlig vannfast propellfett på Biltema. Dette varmet jeg deretter opp til det ble lettflytende og smørte det på hele drevet med en malerpensel. RESULTAT:Bedre enn Nano og til en lavere pris-men det eneste som etter min mening nytter er å bruke båten samt kanskje spyle drevet på en slipp midtveis i sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 24.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 (redigert) Jeg synes de fleste polisher og vokser virker omtrent like bra men det er stor forskjell på hvor mye arbeid man må legge ned i båten for å få den bra. TCnano er superenkel og rask å bruke men den kommer i en håpløs flaske som jeg rett og slett ikke klarte å bli klok på , One step compound fra Mguiars gir om mulig et enda blankere resultat men er bittelitt tyngre å bruke , dog betydelig enklere enn det meste annet jeg har testet. I år blir det nok en av de 2 igjen og grunnen er at det er altienoperasjon produkter som er lette å arbeide med. Har brukt maxvax acrylpasta og voks tidligere , det er også bra greier men da må man til med 2 separate opreasjoner og da tar det nesten dobbelt så lang tid Redigert 24.Mars.2009 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.