Jazzmatazz Startet 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 23.Mars.2009 Hei! Har greid å få et par småhull, ca som et sigarettbrennmerke i den ene skinnputen min. Var så lur å midlertidig plasser gassbrenneren min oppå der et lite øyeblikk. Hvordan kan man reparere det best? Takker for tips! Sitér dette innlegget Link to post
Jazzmatazz Svart 24.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Løfter denne Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 24.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Finn tak i skinn av samme type og lim fast på baksiden , er det anilin eller annen lite behandlet hud så er det mest sannsynlig den eneste løsningen. Er det lakket hud så kan den sparkles og farges opp men jeg vet ikke om noen som gjør slikt nå for tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Jazzmatazz Svart 24.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Hm.. det kan ikke bare limes da, men noe spesiell type lim? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 24.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 tekstillim eller kontaktlim Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 24.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Formoder putene er skai og ikke skinn. da kan du høre med disse: http://www.vinylservice.no/bil.html Mener at disse gjør usynlige reparasjoner ved at der bla. lages en avstøpning av silikongummi av strukturen i skaitrekket. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 24.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Jeg følger med på dette, men snakker vi om skinn eller noe annet? Sitér dette innlegget Link to post
Jazzmatazz Svart 24.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Vi snakker om skai. Vil prøve med å legge inne en skaiflik fra innsiden for så å lime. Har planer om å prøve vidunder skaispraylakken fra gasolin deretter. Sitér dette innlegget Link to post
Hallais Svart 25.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2009 Hei, kan du bruke denne limen? http://www.oag.no/index.php?page=epoxylimer Har brukt den selv på sete som var sprukket. La limet på i sprekken, som ikke ble utvidet. Mvh Hallais Sitér dette innlegget Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
Lars H. Svart 25.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2009 Ha brukt dette VLP-limet på rifter i skaiputer. Strammet først opp med tape slik at bruddkantene lå butt i butt, og la så en stripe lim mellom kantene. Det har nå holdt i mange år. Limet er klart når du bruker det, men etter noen år gulner det ganske mye. Men sterkt er det, - mye sterkere enn skaien. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Jazzmatazz Svart 25.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2009 Skal prøve dette. Teipe med feks vevtape under får å få sømmene kant i kant. Deretter bruke dette VLP limet. Ser Malfix har det i Oslo. Clas ohlson stod også som forhandler, men fant ikke produktet på nettsidene deres. takker for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2009 Noen Jernia-butikker har det også, men ikke alle. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Enzo Svart 25.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2009 Ahh skai ja ikke skinn som du sa , da er det bare en ting å gjøre og det er å lime skai på baksiden , kontaktlim , tekstillim osv går helt fint Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.