Sjømann-22 Startet 24.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 24.Mars.2009 Heisann. Tenkte jeg skulle bytte Gulvet i båten samtidig som motorbytte, og lurer da på hva som er rimligst og enklest materiale å bruke? Skal legge belegg oppe på, så det trenger ikke å være veldig fin finnish, men holdbart. Mvh Rune Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 24.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Da kan du jo bruke forskalingsplater i 12 mm f.eks :) Disse holder veldig veldig bra. De koster litt mer enn vanlig finér men har også en hard, vanntett og utrolig slitesterk overflate. Hvis du skjærer de til og behandler kantene mot vanninntrenging så vil jeg tro du har et godt utgangspunkt for å legge belegg oppå. Hvis dørken din ikke er plaget med vann så kan du sikkert bruke vanlig finér, men så er det jo i en båt du skal ha det ;) Kun et forslag fra en snekkers synspunkt :) JRO Sitér dette innlegget Link to post
Sjømann-22 Svart 24.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Er det noe jeg får kjøpt på de fleste byggevarehus? du har ikke en Ca. pris på m2 å vel? Siden du er snekker, så vet du kanskje dette... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Malene Svart 24.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Man bytter da ikke gulv i en båt, for svarte svingende Forskalingsplater er ypperlig, men jeg har ikke funnet noen maling som sitter på dem. Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 24.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Du må sikkert betale omtrent 300,-/m2 for 12mm hos f.eks. OBS! Bygg. Tokomponent maling sitter på taket i sjarken hvertfall. Kan sikkert bruke visir eller en annen primer også. Sitér dette innlegget Link to post
Sjømann-22 Svart 24.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Rygg ut og Parker båten på Høyre side!! Dørken da se Sitér dette innlegget Link to post
Sjømann-22 Svart 24.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Javel.. Det blir jo ikke rare kostnaden uansett.. Båten er jo ikke av dem største Sitér dette innlegget Link to post
Sjømann-22 Svart 24.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Hva er best å behandle kantene med? Epoxy?? Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 24.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Sikkert mange stoffer å bruke. Hmmm... En tynn film sika/tec7, maling, linolje, sikkert epoxy (kan lite om det), polyester(?), og sikkert en drøss med stoffer til. Noe som holder og er rimelig vanntett er vel tingen. Hold deg unna silikon. Sitér dette innlegget Link to post
Sjømann-22 Svart 24.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Takk for svarene! Da skal jeg sette igang å rive! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.