EXIT II Startet 24.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 24.Mars.2009 Hei Har nylig kjøpt et restaureringsobjekt av en joda 7500. Denne trengte jeg og få sydd ny kalesje til, men det skulle ikke være så lett. I østfold kom jeg i kontakt med ei hyggelig dame som drev med slikt på fritiden, prisen var også veldig hyggelig. Problemet oppstod omsider da jeg desverre ikke hadde noen kalesje fra før, hun trengte nemlig en "mal" og sy etter. Så det jeg lurte på var om det ikke fantes noen der ute buskerud/vestfold/østfold som har en Joda 7500, kansje med en såkalt vinter/opplagskalesje det hadde vært mulig og lånt et 2/3 ukers tid, slik at syersken har noe og sy etter? Jeg regner med at de fleste Joda 7500 har noenlunde samme kalesjer. Hullene skal selvsagt ikke kopieres, disse skal hun komme hjem til meg og markere selv når kalesjen er sydd sammen. Et rimelig frekt spørsmål, men det er lov og spørre. Med vennlig hilsen Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
EXIT II Svart 29.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Hei igjen:) Noen forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Link Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Hei Disse holder til i Kristiansand å har kansje mal til din båt allerede! Du kan jo sjekke. http://www.jens-sagen.no/ Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
EXIT II Svart 29.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Takk takk.. men er det ikke litt frekt av meg og spørre om bare malen til denne? Dem gjør jo ikke butikk på det, især når dem ikke skal sy kalesjen selv! Sitér dette innlegget Link to post
Link Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Jo det er det kansje, men du kunne jo hørt på pris hva dem skulle ha for å sy. Prøver selv å få til ny kalesje.. Men dem hadde ikke mal til min å ikke ville dem bruke den gammle som mal. Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
EXIT II Svart 29.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Ok.. Kansje jeg skal få dem til og lage en kalesje der, da blir det riktignok ikke så billig som jeg først hadde håpet på,men men det får bare være Tusen takk Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Hentet kalesje til nidelv 28 i dag , jens sagen og helly hansen tok 17 000, så ja, det koster..men er verdt det.veldig fin kalesje. Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 de bruker ikke mal Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.