Jump to content

Spenstig båt observert ved Bryggen i Bergen

chrisrik

Recommended Posts

Hei folkens!

Tror det var på Tirsdag denne uken, så kom to båter i størrelsen drøye 30 fot, i gode 30 knop inn fjorden til Bergen sentrum. Fra stuevinduet stadfestet jeg at det var en båt fra forsvaret jeg ikke hadde sett før. Men idag på min sykkeltur inn i sentrum lå den ene båtene fortøyd ved Bryggen. Det viste seg at den tilhørte Akva Dykk (www.akvadykk.no som jeg nå har funnet ut holder til i Haugesund). Er det noen her inne som så disse båtene? Noen som har peiling på hvilken type båt dette er?

På hjemmesiden til Akva Dykk er det kun et miniatyr-bilde av båten uten videre informasjon, annet enn at båtene benyttes til utrykkning.

bilde1 fra akvadykk.no

Det andre bildet på siden har filnavnet Gozzi, men hadde det vært en standard Gozzi-båt ville jeg gjenkjent den. Det var ganske mørkt når jeg passerte båten, men jeg skimtet noe "built by innovasjon-as" eller innovation-as eller noe i den duren. Google var ikke mye til hjelp her.

Er det noen som har en anelse? Produserer Gozzi båter på "oppdrag"?

mvh.

Christian

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

• 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...