Akira Maru Startet 20.Mai.2004 Del på Facebook Startet 20.Mai.2004 Da er søket i gang! Jeg skal ha ny motor til båten. Har vært gjennom noen forhandlere og det varierer med tilbud. Bruktmotor virker det umulig å få tak i noe kurant. Da blir det ny. Noen erfaringer? Sitér dette innlegget 2004 Yanmar 4JH3 72HK Turbo Link to post
glad Svart 20.Mai.2004 Del på Facebook Svart 20.Mai.2004 Vi kjøpte en ny yanmar til båten vår for 3 år siden. 2GM20F (om jeg husker riktig.) Den går som en klokke (men det skulle bare mangle). Hadde en Volvo Penta før, men jeg liker meg bedre med Yanmaren. Yanmar skal visstnok være av mer holdbar kvalitet, men det vet jeg ikke nok om til å si noe om dette. De er litt dyre da, men jeg mener det er verdt det. Det spørs jo litt hvordan motor du hadde der før. Hvis du kan unngå å skifte eksosslange (ny diameter) gjennomføringer, saltvannsinntak, aksling/propell osv kan du spare MANGE lapper. Ville tenkt litt på det også. På båten vår måtte vi bytte ALT. Det ble fint, men dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
Akira Maru Svart 20.Mai.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2004 Høres bra ut! ALT nytt virker nok veldig bra! Jeg har STOR respons fra søta bror på tilbud om ny motor inkl. innmontering! Prisene er svært varierende, Yanmar for eks. har veil. priser hos forhandler i Strømstad området på samme nivå som i Norge. Men, etter en lite prat med gutta, så faller denne.... Er ikke helt i mål enda, NOEN ERFARINGER FRA SØTA BROR MHT KJØP AV MOTOR?? Sitér dette innlegget 2004 Yanmar 4JH3 72HK Turbo Link to post
Hulda Svart 20.Mai.2004 Del på Facebook Svart 20.Mai.2004 Kjenner til Axelsson Marin i Strömstad, meget bra og proffe. Venner av oss har kjøpt flere båter der. Du må imidlertid regne med at nå har gutta høysesong. De er forhandler av Volvo. Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 21.Mai.2004 Del på Facebook Svart 21.Mai.2004 Da er søket i gang! Jeg skal ha ny motor til båten. Har vært gjennom noen forhandlere og det varierer med tilbud. Bruktmotor virker det umulig å få tak i noe kurant. Da blir det ny. Noen erfaringer? Har erfaring med kjøp av motor, men har ikke fått testet den ennå. Har kjøpt meg Steyr 256, som jeg venter spent på å få prøve. Brukte selv over 1 mnd på å finne ut hva jeg skulle kjøpe, før valget falt på Steyr. Det jeg liker med denne, er størrelsen, type blokk (monoblokk, ingen toppakning som kan ryke) og service og innstilling til både selger, Rogaland Lystbåtservice, og importøren, Univa. I tillegg finner en full informasjon i form av delehåndbok og verkstedsmanualer på produsentens hjemmeside. Det eneste som mangler, er diagnoseverktøy til å koble til pc, men den får du nok ikke. mvh Kjelli, som venter på varmere vær, slik at jeg kan smøre båten under, for jeg vil ha den på sjøen nå!!!!!!!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Brum Svart 21.Mai.2004 Del på Facebook Svart 21.Mai.2004 Prøv www.drevia.se, men du kan også prøve Båtia i Strømstad. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Geir V. Svart 23.Mai.2004 Del på Facebook Svart 23.Mai.2004 Jeg støtter opp om Steyr har 2 st 246 i min båt, og har fått utrolig bra service fra Univa. Har ingen erfaring med kvaliteten da motorene bare har gått 7 timer. Men jeg lette lenge på nettet før jeg handlet, og finner ingen negativ omtale om Steyr. Sitér dette innlegget Link to post
NSB Svart 24.Mai.2004 Del på Facebook Svart 24.Mai.2004 Jeg er på jakt etter ny motor. Var på båtmessa i Arendal i går, og der fant jeg en stand for Univa hvor de hadde flere motorer. Prøvde å få kontat med selgerene, for å få litt info og brosjyrer. Men de var bare opptatt av hverandre og stod i en krok og spiste pizza! :nono: Nei, det blir nok en ny Yanmar. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 24.Mai.2004 Del på Facebook Svart 24.Mai.2004 men er ikke yanmar bare 4 sylindra(dei opptil 200hk)? Dette må da bli mer støy? Og leveres de med hekkaggregat?? Og steyr, har de hekkaggregat? Hva ligger de i pris? Har fulgt med en del i bruktmarkedet og funnet ut at det ikke finst noen gode brukte motorer som ikke koster så mye. Er begynt å tenke på en helt ny Volvo D-4 med full garanti, men har må tenke litt mer først. Hva med Mercruser i forhold til andre motorer? Er det ikke spinkle motorer? Sitér dette innlegget Link to post
Akira Maru Svart 24.Mai.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2004 NÅ HAR JEG DRØMMEMOTOREN MIN! Ny Yanmar 72 Hk turbodisel, betegnelse; Yanmar 4JH3G-TBE 4syl med et KM4A gear. Har til og med lykkes med å få oppmerksomhet hos gutta som skal installere, da er båten aktiv igjen om 3 uker! DET ser vi frem til! Sitér dette innlegget 2004 Yanmar 4JH3 72HK Turbo Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.