Jump to content

Hjelp til identifisering av elektriske "duppeditter"

Verrie

Recommended Posts

I båten holder jeg på med å ta bort en haug kabler fra flybrigde. Alt skal erstattes med nye, idet kablene er veldig gamle, ligget åpent til for regn, vind etc. slik at kablene er dårlige.

Disse er tilsluttet et par gjenstander som jeg ikke kjenner igjen.

Det gjør sikkert noen av medlemmene her.

Jeg aner ikke hva kablene har vært ment for, da tidligere eiere kun har strukket kabler, uten å koble ferdig instrumenter på fly.

Første duppeditt ser slik ut : (beklager elendig kvalitet, svært dårlig/trang plass å komme til) Jeg ser jo at det er en eller annen form for coil, men hva gjør den, hvilken funksjon har den ?

bilder_overfoert_250309_001.jpg

bilder_overfoert_250309_006.jpg

bilder_overfoert_250309_007.jpg

Den neste duppeditten er som følger :

bilder_overfoert_250309_002.jpg

bilder_overfoert_250309_005.jpg

bilder_overfoert_250309_004.jpg

Takknemlig for alle forslag/innspill!

må følge kablene og finne ut kva duppedings som er i enden av den.

Problemet er at der ikke er noe koblet i andre enden slik at det finner jeg ikke ut av.

Kan derfor benyttes til for eksempel å styre effektkrevende komponenter fra flybridge.

Jeg har tenkt litt på hva du skriver her, der hvor kablene har gått, er der ikke spesielt krevende som er ment å kobles opp. Kun viserinstrumenter fra motorer vil jeg tro?

Her har du produsenten av releene:

Takk skal du ha, skal sjekke ut litt her.

kan være til motorromsvifte som skal trekke ut gasser før oppstart eller en form for hjemmeautomatisering av gløding.

Der har aldri vært bensinmotor ombord, dernest føles det unaturlig å ha dette trukket opp på flybrigde da det ikke er tegnet noen gang opp opplegg for start av motorer der oppe. Dette er ment å kun skal skje ved styrposisjon nede.

Pussig dette her...... Takker for all hjelp så langt, håper også på andre innspill .......

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...