Verrie Startet 25.Mars.2009 Del på Facebook Startet 25.Mars.2009 I båten holder jeg på med å ta bort en haug kabler fra flybrigde. Alt skal erstattes med nye, idet kablene er veldig gamle, ligget åpent til for regn, vind etc. slik at kablene er dårlige. Disse er tilsluttet et par gjenstander som jeg ikke kjenner igjen. Det gjør sikkert noen av medlemmene her. Jeg aner ikke hva kablene har vært ment for, da tidligere eiere kun har strukket kabler, uten å koble ferdig instrumenter på fly. Første duppeditt ser slik ut : (beklager elendig kvalitet, svært dårlig/trang plass å komme til) Jeg ser jo at det er en eller annen form for coil, men hva gjør den, hvilken funksjon har den ? Den neste duppeditten er som følger : Takknemlig for alle forslag/innspill! Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 25.Mars.2009 Del på Facebook Svart 25.Mars.2009 Den siste duppedingsen din er eit tidsrelè, men eg veit ikkje kva den er tilkoblet. Du må følge kablene og finne ut kva duppedings som er i enden av den. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 25.Mars.2009 Del på Facebook Svart 25.Mars.2009 (redigert) De første er åpenbart releer, det står jo sågar på dem(relay). Brukes til å styre komponenter som krever mye effekt uten å dra all strømmen vi bryteren. Kan derfor benyttes til for eksempel å styre effektkrevende komponenter fra flybridge. Redigert 25.Mars.2009 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 25.Mars.2009 Del på Facebook Svart 25.Mars.2009 Her har du produsenten av releene: http://www.leachintl.com/ Dersom du går inn på PRODUKTER finner litt forskjellig dersom du har ett part. nr kan du sikkert søke på dette Det ser ut til å vere releer for høyt stømforbruk Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 25.Mars.2009 Del på Facebook Svart 25.Mars.2009 Hei Har ikke særlig formening om hva releene er til,men tidsreleet kan være til motorromsvifte som skal trekke ut gasser før oppstart eller en form for hjemmeautomatisering av gløding. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Verrie Svart 26.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2009 må følge kablene og finne ut kva duppedings som er i enden av den. Problemet er at der ikke er noe koblet i andre enden slik at det finner jeg ikke ut av. Kan derfor benyttes til for eksempel å styre effektkrevende komponenter fra flybridge. Jeg har tenkt litt på hva du skriver her, der hvor kablene har gått, er der ikke spesielt krevende som er ment å kobles opp. Kun viserinstrumenter fra motorer vil jeg tro? Her har du produsenten av releene: Takk skal du ha, skal sjekke ut litt her. kan være til motorromsvifte som skal trekke ut gasser før oppstart eller en form for hjemmeautomatisering av gløding. Der har aldri vært bensinmotor ombord, dernest føles det unaturlig å ha dette trukket opp på flybrigde da det ikke er tegnet noen gang opp opplegg for start av motorer der oppe. Dette er ment å kun skal skje ved styrposisjon nede. Pussig dette her...... Takker for all hjelp så langt, håper også på andre innspill ....... Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 26.Mars.2009 Del på Facebook Svart 26.Mars.2009 Betjening av ankerspill? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Regina III Svart 26.Mars.2009 Del på Facebook Svart 26.Mars.2009 Forberedelse til automatisk tåkelur ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.