Likeråfiske Startet 25.Mars.2009 Del på Facebook Startet 25.Mars.2009 Har ny GPS-mus "GlobalSat BU-353 USB" til min laptop. Den finner satelittene fort, men når båten er i bevegelse oppdaterer den sen "jævlig" tregt. Når jeg svinger kommer oppdateringen merkelig lenge etterpå. RIktig programvare er brukt. ER DER EN INSTILLING JEG OVERSER ???? Gode råd mottas med takk Sitér dette innlegget likeråfiske Link to post
retbergen Svart 25.Mars.2009 Del på Facebook Svart 25.Mars.2009 Forsøk forskjellige plasseringer, selvfølgelig nærmest store vinduer slik at den kan se oppover. GPS antenne innendørs er uansett ikke ideelt men med optimal plassering kan det gå. Se hvor mange satelitter den tar inn på nord, sør, øst og vest kurs. Sitér dette innlegget Link to post
ohm Svart 25.Mars.2009 Del på Facebook Svart 25.Mars.2009 "jævlig" tregt. Hvor tregt er det? 5 minutter? Sitér dette innlegget Link to post
Likeråfiske Svart 25.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2009 Har antennen på taket og forsinkelsen er ca 20-30 sekund Sitér dette innlegget likeråfiske Link to post
roaldbj Svart 25.Mars.2009 Del på Facebook Svart 25.Mars.2009 Det du beskriver forstår jeg ikke. For det første bruker GPS mottageren SIRF star III chipset. Dessuten er "hot start" 1 sekund i gjennomsnitt. Har du sjekket at du har korrekt driver til enheten på PCen din? Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 25.Mars.2009 Del på Facebook Svart 25.Mars.2009 Er det denne typen du bruker på VHF'en, Roald? Sitér dette innlegget Link to post
Likeråfiske Svart 25.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2009 Ok skal sjekke at det nyeste riktige deiver. Takker. Sitér dette innlegget likeråfiske Link to post
retbergen Svart 25.Mars.2009 Del på Facebook Svart 25.Mars.2009 Hvilket kartprogram benytter du, og er det instillinger i programmet som kan påvirke hvor ofte egen posisjon oppdateres/leser posisjon fra NMEA datastrøm? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 26.Mars.2009 Del på Facebook Svart 26.Mars.2009 Jeg har en Techmarine direkte koblet til VHFen, http://www.techmarine-europe.com/Techmarin...x?ProductID=437. Bra nok for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.