Jump to content

Ny side for Draco entusiaster

Executive

Recommended Posts

Og jeg gleder meg til solen varmer nok til at jeg kan montere min nye Decor :seeya:

Kjempegreier at driftige mennesker bruker tid og energi på å holde liv i stor norsk industri historie...

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Hehe, takker. Som nogen måske ved, så er det mig der er bagmanden på dracoclub.dk

Draco har altid haft min interesse, helt siden barndommen. Det er nok egentlig helt malplaceret at jeg bor i Danmark, når min største interesse er et Norsk industri-eventyr.

Jeg har startet klubben, da jeg nok ikke kan komme udenom, at hvis der nogensinde skulle være en klub i Danmark, så var det mig som skulle starte den. Jeg forventer ikke at det vil strømme til med medlemmer, da Danmark er et ret lille land og vi kun har ganske få interessante farvende at sejle i. Skal straks tilføje, at udenlandske medlemmer også er velkomne :flag::flag_sw:

Men jeg tager den med ro, det er ikke meningen at det skal blive til en pengemaskine(dog vil det koste lidt kontingent at drive klubben),

Hovedformålet er at skabe et samlingspunkt for Dracointeresserede med diverse sjove Draco ting, gamle brochurer, prislister, artikler, evt tests(der er muligvis et problem med ophavsret).

• 3 måneder senere...
.....og det var jo det som var vitsen da.....med dekor og ikke noe annet.

Draco båtene, som de aller fleste er fra 80 tallet, holder i 100 år....dekoren holder i 10-15 år og ingenting er som når en klassisk båt som Draco skinner og ser ny ut med ny dekor. En flott Draco vekker ennå oppsikt den dag idag.

Jeg kikket på siden din. Det ligger bilder der av en feldig fin modernisering av en 2000:

Draco 2000 oppussing

Denne var lekker! Kan du si noe mer om hva som er gjort med puter utendørs og evt. kostnader, eller vil du heller ta det på IM? Vi har en lignende båttype som trener en slik oppgradering.

• 1 år senere...

På tide med litt promotering igjen :thumbsup:

Dracoclub.dk har hatt en rivende utvikling siden jeg startet denne tråden. Mye nyttig info for Draco entusiaster. Nå med nytt fungerende forum. :cheers_wine:

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

• 1 år senere...

Som et tillegg til www.horizonblue.dk , www.dracor.no og www.dracofan.no har jeg etablert:

http://www.flatsea.net

En større samling brosjyrer og annet vil bli publisert. Også stoff som ikke har vært på nettet før.

Mye kjekt for Draco folket.

Redigert av Executive (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...