Jump to content

hanto 24 hvor stor motor???

hanto_24

Recommended Posts

:wink::lol:

Har selv en Hanto 24, og i den står det en Perkins 4.107 på ca. 47 hk og det er stort nok holder en marsjfart på rundt 8 knop på 2500 o/m kan øke til 3000 o/m og kommer vel opp ca 11knop men da øker drivstofforbruket vesentlig, maks turtall er 3800 o/m men jeg har sperra den på 3100 o/m.

Så jeg ville tro fra 30- 50 hk holder i massehvis. :lol: :lol:

hilsen Plomma I, roynils@online.no

:lol::wink: hei takk for svaret. fikk med en 48 hk bmc motor fra 79 men den må fyll overhales så jeg regner med at jeg like godt kan kjøpe en brukt motor som er bra for det d vil koste å over hale den. motoren som står i . en 36 bmc funket heilt fint da båten var tatt opp. men båten har ligget på land siden 98. motoren står ikke fast men det må sikkert gjøres en del før å få denne tipp topp.

:seeya:Det var vel den motoren som stod i min båt i fra børjan av, iallefall etter instrumentbordet, (bmc 48) men byttet før min tid som eier. Det koster visst ikke så "mye" med deler til Perkins for ca 3000.- får du det meste som trengs til full overhaling.(har jeg hørt)

Lykk til med søket. :wink::lol:

hilsen Plomma I, roynils@online.no

Hadde for noen år siden en Hanto 24 med en 36 hk BMC. Inbiller meg at Hanton tåler litt større motor enn dette. Men tror ikke at farten vil øke, dette er og blir ei snakke selv om det er montert et "planebord" der bak. Stor motor vil bare føre til at den graver seg ned uten at farten øker. Fordelen med en maskin på 50 hk er at du kan kjøre på mindre turtall med samme fart og det gir mindre støy...

Båten har sin faste plass i hagen.......

• 11 år senere...
  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...