Jump to content

BLIR GAL AV DETTE MED STRØM. HJELP!!!

Mr_J@n

Recommended Posts

Mtoren gikk jæv...... sakte rundt, etter litt kiming på starteren ville den ikke går rundt mer, tenkte ahhh dårlig kontakt, gikk å kjøpte nye kabler og sko, pusset litt også, virket som om det hjalp litt. men den ble fort dårlig igjen, tenkte at da trenkte den litt ladning, tok med meg bat hjem sånn at det fikk en sikkelig ladning, har den største fra biltema.

Duret glad å fornøyd ned til båten når det var ferdig, plugget på polene, men neida,litt bedere,

med gikk fort "tom", defekt bat tenkte jeg, og duret hjem og skrudde ut bat fra chevyen, det er et optima bat som til daglig starter en stor v8er, klarer ikke den det så....

Men nei da 2 runder i sakte kino, så ville ikke den noe mer :smash::flag: :flag:

Dro hjem puttet det tilbake i vanen, startet med en gang, hvorfor???? hjelp meg

Kan det være Starteren som trenger en rens med litt olje/fett, eller er det forsatt bare dårlig kontakt mellom bat og motor??

Kommer noen pipe/knirke lyder, sliter veldig med å dra den lille 4 eren rundt.

gi meg noen råd,er villig til å prøve alt

Jepp, børster er et hett tips, utslitte, sitter fast eller rustne/brukne fjærer. Kan også være lagrene i starteren.

Litt enklere, Mr_J@n, hvis du også forteller hvilken motor du har.......

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Jepp, børster er et hett tips, utslitte, sitter fast eller rustne/brukne fjærer. Kan også være lagrene i starteren.

Litt enklere, Mr_J@n, hvis du også forteller hvilken motor du har.......

Sorry glemte det ifarta, Det er en 165hk mercruiser 4syl, 87mod, da går starteren ut imorgen, er det noe en kan gjøre selv, eller bør den sendes til fagfolk???

Eller må man kjøpe ny??

er det noe en kan gjøre selv, eller bør den sendes til fagfolk???

Med normalt antall tommeltotter bør du kunne gjøre en del selv, i alle fall demontere starteren og sjekke børster og lagre. Kjenner ikke starteren til Mercruiser men noen er enkle å plukke i beter andre ikke. Uansett må den ut av båten og klarer du ikke mer selv finnes nok et bilelektrisk verksted som klarer resten.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Sorry glemte det ifarta, Det er en 165hk mercruiser 4syl, 87mod, da går starteren ut imorgen, er det noe en kan gjøre selv, eller bør den sendes til fagfolk???

Eller må man kjøpe ny??

Med litt praktisk sans bytter du disse selv. Mulig Ledningene må loddes, det er desverre ikke alle som har kabelsko montert.

Jon_P

AL-TEC

al-tec.no

Hadde dette problemet på en v8 volvo penta.

Batteriene var fulladet og starteren gikk nesten ikke rundt.Feilen her viste seg å være at det var kommet masse vann i oljen,startet bare somme tider.

Enden på visa ble at jeg solgte hele motoren for en slikk og ingenting.

Blir rimlig frustrert over slikt..

Håper det bare er børstene på din..

Lykke til.

mvh

frank v.

Hadde dette problemet på en v8 volvo penta.

Batteriene var fulladet og starteren gikk nesten ikke rundt.Feilen her viste seg å være at det var kommet masse vann i oljen,startet bare somme tider.

Enden på visa ble at jeg solgte hele motoren for en slikk og ingenting.

Blir rimlig frustrert over slikt..

Håper det bare er børstene på din..

Lykke til.

mvh

frank v.

Skjekket olja den dagen jeg la ut båten, feilene har jo blitt verre siden den kom på vannet, så jeg skal skjekke olja etterpå, håper det ikke er det.

Takker for tips igjen :cheers:

Det finnes rep. sett til disse starterne.

Nye lagerforinger, børster og drev såvidt jeg husker.

Det er ingen umulighet at innslagskontaktene dine er dårlige også.

Som regel må da innslaget byttes.

Leverer tenningsbryteren din for lite strøm, kan dette også

gi utslag i at starteren går dårlig da innslaget ikke klarer å holde

skikkelig kontakt for motorstrømmen.

Dette  sjekkes lett mer skrutrekker på innslaget.

Kan se ut som om det er starteren som er den skyldige ja

Bilde

Sitter 2broer med vær sine 2 børster, den ene broa var ryket, den andre var den ene børsten uten ledning.

Pluss en god håndfull rust, lagera var slarkete. uff uff.

Drar og kjåper ny nå :smiley::flag:

Er det greiene der innmaten i en starter??? Ser mer ut som en dårlig rengjort steinknuser. Klart hvor du har feilen... Kjøp deg en byttestarter, det der er ikke mye å reparere på.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...