Kodvaag Startet 26.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 26.Mars.2009 Hvor mange cm våt tung nysnå tåler en ny kalesje? Det snør så fort at jeg ikke tør å legge meg til å sove i hele natten sammenhengende. Jeg savner presenningen og stativet nå... I stad børstet jeg av ti cm, og da hang den godt nedover. Nå snør det kjempefort. Tror jeg må ut innnen en time igjen. Denne idioten her har akkurat vært i garasjen og tatt av de nye 235/55-17" dekka på arbeidsbilen og satt på vinterdekk igjen. Heldigvis står båten på gårdsplassen. Uheldigvis snør det. Og jeg som akkurat fikk mms melding av Ulven med bilde av strøken nypolert båt inni oppvarmet hall. Bra for han! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Polarn Svart 26.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
M/S Bastard Svart 26.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 Min kalesje (gammel) tålte ihvertfall opp til 15 cm våt snø. Tok ikke sjansen og vente lenger da. Måk så ofte som mulig, også får vi håpe våren kommer til uka Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 26.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 Kodvaag! væra siktig med denna nysnøen,den er tung! Møkka vinter... Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 26.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 Måk så ofte som mulig, også får vi håpe våren kommer til uka Lykke til :yesnod: Kommer tirsdag, senest onsdag. Og jeg kommer hjem torsdag. Da går presseningen. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Kodvaag Svart 26.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 Jeg forstår det ikke. I helga var det så varmt at det var ubehagelig å jobbe under kalesjen med en tynn kjeledress på. Alltid legger jeg på sommerdekk for tidlig... lærer aldri. Men arbeidsbilen var god å kjøre med de fete sommerdekka: Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
KARILLA Svart 26.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 (redigert) Pessimisten har ofte rett, men optimisten har det bedre i vente tiden. Kalesjen tåler mer enn du tror, hadde ikke annledning til å måke for noen vintre siden. Lå sikkert 25 - 30 cm tung klam snø uten at den brøyt sammen, viktig at alle knapper og stativer er skikkelig på plass, da tåler de mye er min erfaring. Redigert 26.Mars.2009 av HAIK (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
puddingen Svart 26.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 Jo.men ...hva den tåler er jo en ting,men den strekker seg og blir slaskete! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 26.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 Ja, men den blir strammere når den tørker igjen Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 26.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 Næmmen i hel#¤% fa"¤ da!!! Titter ut av vinduet og ser at cabinvinduene foran på dekk er helt tildekket, på bare en halv time.. Straks tilbake, skal bare ut i varmedress, lue, hansker, gardingtrapp og feiekosten! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Tine IV Svart 26.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 Skulle rammle ned ca 20 cm fra klokka 22.00 ikveld , takk å lov så er det nada å se enda . Men siste værmeldinga meldte bare litt sludd å regn på kysten her , kommer det 20 cm så blir det minst en dobbel med batterivann imårra .Fa..... trudde det var slutt nå jeg , men så langt ser det bra ut ......... Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
M/S Bastard Svart 26.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 Flyr og titter i vinduet innimellom, ikke noe snø sålangt. Skal tidlig ned i båten i morgen, så om det detter 10 cm i løpet av natta gjør ikke så mye. Håper uansett at det ikke blir noe Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 26.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 Viser bare til hva jeg skrev i innlegg 5 for ett kvarter siden. dette så jeg i Sandefjords blad nå. http://www.sandefjords-blad.no/article/200...R/83958616/1158 Satser på at menzoni har rett. Dere får nok måke i en helg til før det er slutt. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Polarn Svart 26.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 Skal snø som f... i morgen Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
puddingen Svart 26.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 Helv..e! har akkurat feid opp alt jeg har strødd i vinter. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 26.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 Melder regn å litt sludd her nå plutselig , for en gang skyld så håper jeg for gudskyld dem har rett . Er dritt lei nå , snart polert overbygget ferdig til påske .Ikke akurat jobb for råttene skråtter det nei ,så hadde håpa første runden skulle holde noen uker . Ikke begynne på nytt igjen til uka Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Frøken Fryd Svart 26.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 Hva med å legge over en presenning for å få litt gli på snøen? Skulle jo vere greit når det er bare for en kort periode... Sitér dette innlegget Link to post
Falx Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Akuratt som om snø er tilfeldig her til lands ;) Har slått meg også at oppmerksomheten ang værmelding er minst like viktig vinter som sommer. Nok et eksempel på d :) Sitér dette innlegget Bavaria Sport 39, 2013 mod. Link to post
Hansi Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Kjedelig for de som har båtene ute med kalesje på med all snøen, selv har jeg båtene inne i temperert hall. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Har ikke kommet mere enn 5-6 cm her, den er ikke våt heller. (tror jeg da, er minus 2,5 grad ute) Sitér dette innlegget Link to post
Link Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Her på sørlandet har det kommet gode 20cm, å det snør enda, skal det ingen ende ta.... Egentlig litt glad jeg ikke har pakka frem båten enda. Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
Astor Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Skal ned å måke båten nå. Vi drar utpå om noen timer. Feiekosten hadde jeg tatt med hjem, men snøskuffa ligger ombord. Heldigvis er Astor lett å måke. Greie dekk å skuffe fra. Snøen er i tillegg veldig lett. Satser på mildvær og regn utpå dagen. Dårlig sikt tar vi igjen med radar og AIS. Vinden som i går var meldt fra sør er nå i ferd med å snu og komer i dag fra nord-øst. Passer oss utmerket å ha den i hekken sørover mot Vallø. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Thorlyn Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Ja her i Sfj bøtter det ned men skal løye etter 10. Kalesjen holder som regel men stengene bøyer seg ofte... Til uka er det meldt opp til 8 grader og sol.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Tine IV Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Da har fa....skapet satt igang her også , ca 10 cm på rekkverket på trappa . Godt båten er polert på øvere del alt da , glir det jo fint av Det blåser mye fra alle kanter som Ludvig sier , det er rett å slett et j**la drittvær . Slipper Økosjefen å reise på tur i helgen da , hun reiser ikke ut i detta og det gjør ikke jeg heller . Tipper jeg har store problemer med å komme ut av havna ,da det blåser litt mye her nå .Beste plassen idag er nok å holde seg hjemme i båsen sin,fyre godt å ta et par ekstra med batterivann for trøsten . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Mouche Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Bare for ordens skyld; vi er fortsatt i mars måned, påsken begynner ikke før om en uke og dere bor i et vinterland! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.