Jump to content

Prosedyre for bytting av olje, hydraulikkstyring

Plomma I

Recommended Posts

Normalt er oljen i styresystemet veldig tyntflytende, og hvis du har feil viskositet kan det selvfølgelig være årsak til at styringen er treg. Jeg vil tro du merker forskjell i forhold til temperaturen hvis dette er årsaken, dvs. tyngre i kaldt vær enn i varmt.

Hvis du ikke har luftenipler på sylindrene er det jo en fin anledning nå til å montere dette. Jeg ville ikke satset på å lufte et slikt system uten egne nipler for lufting. Du kan nok klare det ved å løsne på slange/rør inn på sylinderen, men det blir vesentlig enklere og mindre grisete med luftenipler.

Hvis du bare har en tilkobling i hver ende av sylinderen trenger du et T-stykke i hver ende hvor du monterer nippelen. Ultraflex styringer har denne løsningen, og det er sikkert mulig å få kjøpt dette som reservedel for dette systemet (Betegnelse hos Ultraflex: "Bleed tee"). Om ikke gjengetilslutningene er like, finner du sikkert overganger som gjør dette mulig.

• 1 år senere...

Eg har og hatt problem med treg/tung styring. Kansje du har samme type tilbakeslagsventiler som eg hadde, dvs to svarte "blokker" som alle slangane gjekk inn på. Desse "blokkene" har dårleg flow. Det normale i dag er at tilbakeslagsventilen ligg i kvar pumpe og berre en T kopling på slangene. Ellers er det viktig at oljen er tynn, ikke ATF olje, som nemt tidlegare i denne tråden.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...