Jump to content

Prosedyre for bytting av olje, hydraulikkstyring

Plomma I

Recommended Posts

Normalt er oljen i styresystemet veldig tyntflytende, og hvis du har feil viskositet kan det selvfølgelig være årsak til at styringen er treg. Jeg vil tro du merker forskjell i forhold til temperaturen hvis dette er årsaken, dvs. tyngre i kaldt vær enn i varmt.

Hvis du ikke har luftenipler på sylindrene er det jo en fin anledning nå til å montere dette. Jeg ville ikke satset på å lufte et slikt system uten egne nipler for lufting. Du kan nok klare det ved å løsne på slange/rør inn på sylinderen, men det blir vesentlig enklere og mindre grisete med luftenipler.

Hvis du bare har en tilkobling i hver ende av sylinderen trenger du et T-stykke i hver ende hvor du monterer nippelen. Ultraflex styringer har denne løsningen, og det er sikkert mulig å få kjøpt dette som reservedel for dette systemet (Betegnelse hos Ultraflex: "Bleed tee"). Om ikke gjengetilslutningene er like, finner du sikkert overganger som gjør dette mulig.

Har du servopumpe tilkoblet på motoren? Kan no vere den som har røket. Har styringa alltid vore treg?

Takk for tilbakemelding, skal sjekke om det er mulig å kjøpe luftenippler/T-stykker, nei jeg har ikke servopumpe tilkoplet motoren. ha en fortsatt fin helg :seeya:

hilsen Plomma I, roynils@online.no

• 1 år senere...

Eg har og hatt problem med treg/tung styring. Kansje du har samme type tilbakeslagsventiler som eg hadde, dvs to svarte "blokker" som alle slangane gjekk inn på. Desse "blokkene" har dårleg flow. Det normale i dag er at tilbakeslagsventilen ligg i kvar pumpe og berre en T kopling på slangene. Ellers er det viktig at oljen er tynn, ikke ATF olje, som nemt tidlegare i denne tråden.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...