Jump to content

Ny radar på plass!

Al-Tec

Recommended Posts

Nå sitter den der, og du verden for et verktøy! Ser alle detaljer, og til og med staker! Tre gummijoller som kom kjørende avtegnet seg også som tre ekkoer, og da må det vel være bra? Var ute å prøvkjørte natt til i dag, og det var skikkelig moro!

Slik ser den ut:

Bilde

Og her er antennen

Bilde

Bilde

Jon_P

AL-TEC

al-tec.no

Jon_P!

Gratulerer!!

Har samme radar, og har brukt den flere hundre timer. Til tross for "kakeboks-mobbing" i

tidligere tråder (fra bl.a. folk med bekymring over skille evne på 12nm avstand + en hel del

synsing fra folk UTEN radar med klar oppfatning om at de ALDRI ville kjøpe en slik på grunn

av for dårlige spesifikasjoner på "data-arket"), så har du skaffet deg et kjempeverktøy.

Ved ytterligere bruk av radaren vil du nok oppdage begrensninger etter hvert, men også

lære deg å justere de ulike parametrene optimalt for best mulig resultat, og bruke den som et supplement til navigeringen slik det er ment.

(Antennen kunne vel kanskje med fordel vært plassert litt høyere slik at ikke lyskasterne dine lå midt i strålingsfeltet......skulle jeg tro..... uten at jeg er noen ekspert.....)

SL72 er "value for money".

Lykke til !!!!

Pelle

Har tenkt litt på det med høyden og lyskasterene, og det finnes et sett for mastemontering med underlagsplate for antennen. Må tenke litt og tegne litt! Ja dette er uten tvil et flott verktøy, var ute i går kveld, og kan ikke få fullrost radaren selvom jeg ikke har noe å sammenligne med.

Jon_P

AL-TEC

al-tec.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...