Jump to content

Olje til mercriuser

Oberst

Recommended Posts

Jeg stilte samme spørsmålet til min mercruiser forhandler. Har selv en 1989 5,0L V8. Kjør 10W-40 vanlig god olje var svaret.

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Er du som meg og skifter olje årlig kan du helt fint kjøre på mineralolje. Hvilke oljemerker som er best kan du lese om til evig tid uten å egentlig komme til noen konklusjon. Kjøper du samme olja som forhandlerene putter på er jo det en slags trygghet, jeg har kjørt både Biltema og FK sine "statoil" oljer uten problemer.

Disse motorene er basert på gamle GM blokker og har gått på dino-olje i årtier. Har lest om flere som melder om lekkasjer etter å ha byttet fra mineralsk til syntetisk så hvis det har vært brukt semisynt fra før av ville jeg holdt meg til det.

.

.

bmhe

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...