Oberst Startet 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 27.Mars.2009 Hva olje ska jeg bruke på min mercriuser V8 1996 modell.. Har hørt jeg ska bruke Qiksilver sinn, men er det da den eneste oljen jeg kan bruke?? Blitt fortalt at jeg kan få motor bank vist jeg bruker feil olje... Ska jeg ha helsyntetisk eller semi?? VELDIG USIKKER PÅ DETTE::: Sitér dette innlegget Link to post
Arve Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Bruk Quicksiler olje. Ingen grunn til å velge annen. Til og med på pris konkurerer denne oljen med andre "gode" oljer. Har selv mercruiser diesel og vurderer ikke å "gamble" med andre oljer. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 du sier ikkje om det er bensin eller diesel. la oss nå si deter bensin da har denne motoren eksistert siden 60 tallet antagelig så du kan fylle hva som helst bare ikkje den er for tynn Sitér dette innlegget Link to post
Oberst Svart 27.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Er en bensin motor... 5l forgasser Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Jeg stilte samme spørsmålet til min mercruiser forhandler. Har selv en 1989 5,0L V8. Kjør 10W-40 vanlig god olje var svaret. Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Brynjar Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Er du som meg og skifter olje årlig kan du helt fint kjøre på mineralolje. Hvilke oljemerker som er best kan du lese om til evig tid uten å egentlig komme til noen konklusjon. Kjøper du samme olja som forhandlerene putter på er jo det en slags trygghet, jeg har kjørt både Biltema og FK sine "statoil" oljer uten problemer. Disse motorene er basert på gamle GM blokker og har gått på dino-olje i årtier. Har lest om flere som melder om lekkasjer etter å ha byttet fra mineralsk til syntetisk så hvis det har vært brukt semisynt fra før av ville jeg holdt meg til det. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Ben Sin Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 (redigert) Disse motorene skal ha mineralolje. 10-40 er helt greit, selv om det er anbefalt singlegrade på disse motorene. Du finner alt du lurer på angående motor og drev på disse sidene.. Kan anbefale deg å laste opp manualen som gjelder din pakke, og skrive ut. Redigert 27.Mars.2009 av Østkyst Hustler (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 mercruiser sine motorer skal kun ha mineraloje. mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.